سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۸ نماینده خراسان رضوی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹ نماینده اصلاح‌طلب، ۸ نماینده اصول‌گرا و یک نماینده مستقل هستند.

۱۸ نماینده خراسان رضوی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معین شدند

امیر پورمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: در رقابت بین دو نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات «سعید باستانی» با کسب ۶۶ هزار و ۷۳۷ رأی از مجموع ۱۰۸ هزار و ۹۴۸ برگ رأی به عنوان منتخب مردم این حوزه و به عنوان هجدهمین نماینده استان راهی بهارستان شد؛ همچنین دیگر نامزد حاضر در این دور از انتخابات «ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی» نیز توانست تعداد ۴۰ هزار و ۹۰۶ رأی را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: در این حوزه انتخابیه از مجموع ۱۰۸ هزار و ۹۴۸ برگ رأی مأخوذه این حوزه انتخابیه تعداد ۱۰۷ هزار و ۶۴۳ رأی صحیح بود و مابقی آرای سفید و باطله بودند.
سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: در دور نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از میان ۲۵ نامزد شرکت کننده در این حوزه انتخابیه سعید باستانی به عنوان نماینده اصلاح‌طلبان و ابوالقاسم خسروی سهل آبادی به عنوان نماینده اصولگرایان به دور دوم راه یافتند که در این دور سعید باستانی رأی اعتماد مردم را کسب کرد.
پورمهدی درباره آرایش منتخبان خراسان رضوی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: از مجموع 18 نماینده خراسان رضوی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 9 نماینده اصلاح‌طلب، 8 نماینده اصول‌گرا و یک نماینده مستقل هستند و مجلس دهم هفتم خردادماه با حضور 289 منتخب ملت ایران فعالیت خود را رسماً آغاز می‌کند.
وی بیان کرد: امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی، رضا شیران‌خراسانی و جواد کریمی‌قدوسی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات، جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی از حوزه انتخابیه تربت‌جام، تایباد و باخرز، سعید باستانی از حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات، محمد دهقانی نغندر از حوزه انتخابیه چناران و بینالود، محمود نگهبان‌سلامی از حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار، عبدالله حاتمیان از حوزه انتخابیه درگز، حسین مقصودی و رمضانعلی سبحانی‌فر از حوزه انتخابیه سبزوار، جوین و جغتای، احسان قاضی‌زاده‌هاشمی از حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش‌های احمد‌آباد و رضویه، هادی شوشتری از حوزه انتخابیه قوچان و فاروج، بهروز بنیادی از حوزه انتخابیه کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن، حمید بنایی از حوزه انتخابیه گناباد و بجستان و حمید گرمابی و هاجر چنارانی از حوزه انتخابیه نیشابور و تخت‌جلگه به عنوان 18 نماینده خراسان رضوی به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند.
پورمهدی گفت: از مجموع 18 نماینده خراسان رضوی در مجلس دهم، 8 نماینده (4 نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات، یک نماینده حوزه انتخابیه چناران و بینالود، یک نماینده حوزه انتخابیه سبزوار، جوین و جغتای و یک نماینده حوزه انتخابیه قوچان و فاروج) در مجلس نهم هم نماینده مردم در خانه ملت بودند.
وی افزود: در دور نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 نماینده خراسان رضوی در مجلس دهم انتخاب شدند و تکلیف تنها نماینده باقی‌مانده این استان نیز در دور دوم این انتخابات مشخص شد.
سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی در پایان ضمن قدردانی از حضور پرشورمردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات به منظور خلق حماسه‌ای دیگر در این انتخابات از اصحاب رسانه نیز به دلیل پوشش خبری مناسب این رویداد ملی تقدیر و تشکر کرد.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.