یک روزنامه لبنانی سفر رئیس جریان المستقبل به ترکیه و زمان آن را در چارچوب توطئه بزرگی ارزیابی کرد که منطقه خود را برای آن آماده می‌کند.

 اهداف سفر حریری به ترکیه پس از سفر ریاض حجاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، منابع مطلع با اشاره به سفر سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان به ترکیه و دیدار وی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند که ترکیه از طریق این سفرها سعی دارد خود را به عنوان یک عنصر مؤثر در جذب نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی در بحران‌های منطقه نشان دهد.

این منبع افزود: در مورد سفر حریری به ترکیه باید گفت که وی سعی دارد در این لحظات در سایه رهبری موثر ترکیه در قلب حوادث این کشور حضور داشته باشد، اما نکته مهم‌تر زمان‌بندی سفرهای سه شخصیت انجام شده به ترکیه شامل سعد حریری، خالد مشعل و ریاض حجاب است که نشان دهنده تلاش‌های تنش‌آفرینی است که منطقه خود را برای استقبال از آن آماده می‌کند. این رویکرد نشان می‌دهد که بنابه تصمیم ترک‌ها و براساس جنایت‌هایی که گروه‌های مسلح در حلب انجام داده و عملیاتی که رسانه‌های مزدور منطقه و رژیم‌های خلیج فارس برای متهم کردن دولت سوریه نسبت به جنایت‌های انجام شده در حلب در پیش گرفته اند، تصمیم مهمی برای منطقه در نظر گرفته شده است.

این منابع تأکید دارند که تحرکات این شخصیت‌ها در استانبول و مواضع آنها به ویژه رویکردهای حریری در راستای اقدامات تنش‌آفرین آینده است، اما نکته ای که با توجه به اوضاع داخلی لبنان، می‌توان آن را خطرناک ارزیابی کرد، این است که مواضع حریری و ولید جنبلاط رئیس حزب گفتمان دموکراتیک به عنوان بخشی از کورس منطقه‌ای می‌تواند پیامدها و مصیبت‌های برای لبنان داشته باشد. چرا که آنها از طریق اظهارات و زمانبندی دیدارهای خود نشان دادند که بخشی از بازی به کار گرفته شده در چارچوب تنش‌آفرینی جدید در درگیری‌های منطقه هستند که در آینده شاهد آن خواهیم بود.

روزنامه النهار لبنان دیروز نوشت که رئیس جریان چهارده مارس لبنان برای گفتگو با مقامات ارشد ترکیه، شبانه وارد استانبول شد.

به نوشته این روزنامه، قرار است رئیس جریان چهارده مارس، که مورد حمایت آمریکا و عربستان است، در سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور، و شماری از مسئولان ارشد این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه لبنان و ترکیه گفتگو کند. روزنامه مذکور در مورد محور گفتگوهای حریری با مقامات ترک و انگیزه های این سفر ناگهانی به موضوعی اشاره نکرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.