۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 374280

نماینده جامعه آزمایشگاهی در شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه در ایران، دولت به مردم گناه می‌کند چون مدیون صاحبان تشخیص و حقوق مردم است، گفت: متاسفانه تعرفه‌های درمانی به صورت گپ‌های دوستانه که منبع علمی مشخصی ندارد اعلام می‌شود و این گناه است.

گناه دولت در حق مردم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد صاحب‌الزمانی - نماینده جامعه آزمایشگاهی در شورای عالی نظام پزشکی در نشست خبری پیرامون بررسی مشکلات جامعه آزمایشگاهیان اظهار داشت: از روزی که تعرفه گذاری و تشخیص شروع شد به جهات مختلف قیمت تمام شده تعرفه‌ها به صورت واقعی نبود و باید به صورت علمی محاسبه شود در صورتیکه در تمام دنیا هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم محاسبه شده و قیمت تمام شده خدمات درمانی به صورت واقعی و علمی کارشناسی می‌شود.

نماینده جامعه آزمایشگاهی در شورای عالی نظام پزشکی گفت: در ایران، دولت به مردم گناه می‌کند چون مدیون صاحبان تشخیص و حقوق مردم است و این اصلاً اسمش صرفه جویی نیست و تهدیدی به آحاد کشور است.

صاحب‌الزمانی اظهار اشت: سرانه درمان مثل یک حقوق می‌ماند و دولت‌ها باید سرانه آحاد مردم را واقعی ببینند و این در حالی است که هیچ کدام از کشورها سرانه درمانی در حد ایران ندارند به گونه ای که سرانه درمان در ایران به 6 و 7 دهم درصد رسیده است در حالیکه این سرانه در سبد خانوار کشورهای آسیایی همسایه و در تمام دنیا در اولویت دوم و سوم است اما در کشور ما در سبد خانوار رتبه 12 را دارد و بیمه‌ها همین سرانه پایین را بهانه می‌کنند و تعرفه‌ها را افزایش نمی‌دهند.

نماینده جامعه آزمایشگاهی در شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعرفه‌های درمانی به صورت گپ‌های دوستانه که منبع علمی مشخصی ندارد اعلام می‌شود و این گناهی است که دولت به مردم و جامعه پزشکی روا می‌دارد. چون این صرفه‌جویی نیست بلکه تضعیف حقوق مردم است و مطالبات جامعه پزشکی از هیچ فرمول شرعی و عرفی تبعیت نمی‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.