در حالی که قرار است مراسم روز جهانی کارگر فردا یکشنبه در شهر استانبول برگزار شود، بیش از ۲۵ هزار نیروی پلیس برای برقراری امنیت و مقابله با اغتشاشات احتمالی بسیج شده‌اند.

آماده باش پلیس برای مقابله با تظاهرات احتمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مراسم روز جهانی کارگر در ترکیه معمولا به صحنه زد و خورد پلیس و معترضان تبدیل می شود و امسال در آستانه برگزاری این مراسم 25 هزار نیروی پلیس آماده شده و تعداد زیادی از خیابان ها و جاده ها مسدود شده است.

دفتر استاندار استانبول با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تامین امنیت شهروندان در روز کارگر، 24500 نیروی امنیتی ترکیه در این شهر مسئول انجام وظایف خود خواهند بود.

ایستگاه متروی میدان تقسیم نیز به طور کامل بسته خواهد بود. تدابیر امنیتی شدیدی نیز در میدان تقسیم مشاهده شده است. پلیس ضد شورش ترکیه در این میدان مستقر شده و بسیاری از خیابان های منتهی به این میدان مسدود خواهد شد.

مقام های دولت ترکیه مانند سال های گذشته اجازه برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در این میدان را نداده اند چرا که احتمال وقوع درگیری بسیار زیاد خواهد بود.

برگزاری روز جهانی کارگر در ترکیه در شرایطی است که ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه همچنان در حال مقابله با شبه نظامیان کرد هستند.

جنجال ها بر سر شیوه حکومت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به شدت بالا گرفته است و منتقدان بر این باورند که تمایلات اقتدارگرایانه وی به شدت رو به افزایش است.

چند سفارتخانه خارجی به شهروندان خود نسبت به خشونت های احتمالی در استانبول در روز جهانی کارگر هشدار داده اند. سفارت آمریکا هشدار داده است که احتمال درگیری بین نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان وجود دارد.

در مراسم روز کارگر سال گذشته، پلیس ترکیه از توپ آبپاش و گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان در استانبول استفاده کرد.پارلمان ترکیه سال گذشته یک قانون امنیتی جنجالی را تصویب کرد که به پلیس قدرت بیشتری را برای سرکوب معترضان می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    بیچاره ها حتما آمار بیکاریشون از ۳۰ درصد بیشتره شایدم اقتصادشون مقاومت خوبی نداره
  • انار IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    اگر قرار باشد ترکیه را به هم بزنند 2500000 پلیس هم بریزند ملت کارش را خواهد کردپلیس کشور نگه نمی دارد اعتماد و محبت کشور را نگه می دارد
  • محمد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    چرا اینجا تظاهرات نمیشه