گروه ترویستی داعش در کمتر از دو سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ تن را به اتهامهایی نظیر لواط و ارتداد در مناطق تحت کنترل خود اعدام کرده است.

 ۴۰۰۰ تن را در ۲۲ ماه گذشته اعدام کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نشریه ایندیپندنت، فهرست اعدامهای انجام شده از سوی داعش مربوط به ژوئن 2014 تا به امروز است و نشان می‌دهد برای این اعدامها از روش‌هایی چون سر بریدن، تیرباران،‌ سنگسار، پرت کردن از ارتفاع یا آتش زدن استفاده شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس که این فهرست را تهیه کرده است می‌گوید: تا پایان ماه بیست و دوم از تاسیس به اصطلاح "خلافت" داعش، 4144 تن توسط عوامل این گروه تروریستی اعدام شده‌اند.

در بین این اعدام شده‌ها غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند و بسیاری از آنها از اعضای گروه داعش بوده‌اند. بسیاری دیگر از این اعدام شده‌ها نیز از نیروهای دولت سوریه و اعضای برخی گروه‌های شورشی دیگر در این کشور بوده‌اند.

همچنین از اول سال 2016 تا 29 مارس سال جاری میلادی نیز 80 تن در مناطق تحت کنترل داعش و در استان‌های دیرالزور، رقه، دمشق، حلب، حمص و حسکه سوریه اعدام شده‌اند. در بین این 80 تن، 37نفر از غیرنظامیان سوری بوده‌اند که یک کودک هم در بین آنها بوده است. 24 تن دیگر از اعضای داعش و 6 تن از اعضای یگان‌های مدافع خلق کرد بوده‌اند. سایرکشته شدگان هم که یا سر بریده شده یا به ضرب گلوله کشته شده‌اند از نیروهای ارتش سوریه و اعضای گروه‌های شورشی دیگر بوده‌اند.

ناظران گروه دیده بان حقوق بشر سوریه لیستی از مجموعه اتهاماتی را منتشر کرده‌اند که با چنین مجازاتی از سوی داعش مواجه خواهند شد؛ اتهاماتی که لواط، ارتداد یا جاسوسی را در بر می‌گیرد.

از نظر این گروه تروریستی همکاری با نیروهای ائتلاف ضد داعش یا همان طور که از سوی این گروه خطاب می‌شوند "اتحاد صلیبی" نیز گناهی بزرگ محسوب می‌شود؛ گناهی که از نظر داعش گروهی چون یگان‌های مدافع خلق کرد به آن دست می‌زند.

بنابر این گزارش، اعضای داعش معمولا با اتهام تلاش برای خیانت یا فرار از این گروه و همچنین بزدلی در مقام یک نظامی کشته می‌شوند.

یک دانشجوی انگلیسی که سال گذشته به داعش پیوست در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت منطق ترور و وحشت نیروهای داعش را تشریح کرد. هری سارفو که اکنون در آلمان در زندان به سر می‌برد و منتظر برگزاری دادگاهش به اتهام انجام اقدامات تروریستی است، ژوئن سال گذشته پس از اینکه از نزدیک شاهد ظلم و قساوت داعش در سوریه بود از این گروه تروریستی گریخت.

سارفو در این باره می‌گوید: من شاهد سنگسار، سربریدن، تیراندازی، دست بریدن و بسیاری از اقدامات شنیع دیگر بودم.

وی ادامه می‌دهد: من کودک‌سربازان 13 ساله را با کمربندهای انتحاری و کلاشینکف‌ها دیدم. برخی از آنها حتی پشت فرمان ماشین می‌نشستند و در اعدام‌ها شرکت می‌کردند.

این دانشجو که پیش از این در لندن ساکن بوده است سپس به بدترین خاطره‌اش در قلمرو داعش می‌پردازد: بدترین خاطره من اعدام شش مرد بود که با شلیک کلاشینکف به سرشان کشته شدند و دیگری بریدن دست مردی دیگر و اینکه پس از آن مجبورش کردند با دست دیگرش، دست بریده شده‌اش را بگیرد.

سارفو توضیح می‌دهد: گروه داعش نه فقط غیر مسلمان که غیر انسانی است. در این گروه برادری، برادرش را به اتهام جاسوسی کشت. به او دستور دادند که برادرش را بکشد و این کشتن دوستان به دست دوستان است. داعش بسیاری از اعدام‌هایش را در ملأ عام عملی می‌کند.

گفته می‌شود در بین کودکانی که داعش از آنها به عنوان عامل انتحاری استفاده کرده یک پسربچه 4 ساله انگلیسی نیز حضور داشته‌ است. به نظر نمی‌رسد که کسی در اینکه استفاده از این کودکان به عنوان عامل انتحاری شنیع‌ترین روش قتل است شک و تردیدی داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند، به تصویر کشیدن خشونت بخشی از پروپاگاندای داعش برای به وحشت انداختن غرب ودشمنانش است در حالی که تلاش می‌کند هرگونه مقاومت را در سرزمین‌های تحت اشغال خود را از بین ببرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، شهروندان افرادی را که اعدام شده‌اند در منطقه‌ای جمع کرده‌اند. جنازه‌هایی که تعدادشان به 2230 نفر می‌رسد و بخش اعظمی از آنها شهروندان کرد و سنی هستند

گفته می‌شود گروه بزرگ دیگری که این جنازه‌ها را به خود اختصاص داده‌است نیروهای حامی دولت سوریه هستند که در درگیری‌ها اسیر شده‌اند در حالی که خود اعضای داعش رتبه بعدی اعدام شده‌ها را داشته‌اند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.