معاون وزیر راه و شهرسازی از آغازطرح مسکن اجتماعی پس از تکمیل مسکن مهر در شهرهای جدید خبر داد.

آغازطرح مسکن اجتماعی پس از تکمیل مسکن مهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صدا و سیما، محسن نریمان درباره سیاست جدید ساخت شهرهای جدید مبنی بر محله‌محوری اعلام کرد: مسکن مهر، مهمترین کارباقی‌مانده از دولت قبل بود که ما در شهرهای جدید، باید آن را تکمیل کنیم.


وی افزود : از آنجا که برخورداری یک شهروند از تمامی امکانات ورزشی، فرهنگی، آموزشی، تجاری، رفاهی، راه مناسب، فضای سبز و امنیت پس از سکونت در یک منطقه از محورهای اصلی اجرا و رعایت حقوق شهروندی است باید به جای افتتاح واحدهای مسکونی در سایت مسکن مهر، به فکرایجاد محله باشیم و آن را به متقاضیان واگذار کنیم. 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، افزود: سیاست محله‌محوری را در برنامه خود قرار داده و این اقدام را از محله «سلام» شهر جدید پرند و محله «ایران‌شهر» شهر جدید پردیس، آغاز کردیم.

نریمان گفت: مسئولیت ساخت واحدهای آموزشی، درمانی، انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب به عهده دستگاه‌های خدمات‌رسان است که در حال حاضر با مجوزهایی که از مجمع عمومی و وزیر راه و شهرسازی گرفته شده است، مشغول ساخت و تامین آنها هستیم که نه تنها مشکلاتی را در بخش مالی ایجاد کرده بلکه زمان افتتاح‌پروژه‌ها را نیز به تأخیر انداخته است.

وی  در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کمک بیشتر سایر دستگاه‌های متولی به ما مهمترین راه برای پیشبرد هرچه سریعتر اقدامات در تکمیل سایت مسکن مهر به شمار می‌رود ، گفت : اگر واقعا امکان تزریق اعتبار مستقیم در این بخش وجود ندارد، درخواست داریم تا موارد و ضوابط قانونی که به تسهیل فعالیت‌ها می‌انجامد تصویب شود و ما را در رفع نیازهای به حق مردم یاری کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به تأخیر ایجادشده در زمان افتتاح واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس اشاره‌کرد و گفت: این واحدها نیز هم‌اکنون آماده است ولی به دلیل بروز برخی مشکلات کوچک به تعویق افتاده است که امیدواریم هرچه زودتر با رفع این موانع ، محله ایران‌شهر در این شهر جدید، به متقاضیان تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص پروژه مسکن برای اقشار کم‌درآمد پس از اتمام طرح مسکن مهر در این مناطق بیان کرد: درحال حاضر تفاهم‌نامه‌هایی را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی امضا کرده و به دنبال پیشبرد آن برای کمک به تأمین مسکن اقشار ضعیف در جامعه هستیم.

نریمان ضمن اشاره به طرح مسکن اجتماعی نیز در این بخش بیان کرد: مسکن اجتماعی هم‌اکنون یکی از برنامه‌های دولت به شمار می‌رود که قرار است به صورت مشخصی پس از اتمام طرح مسکن مهر اجرا شود. در این طرح قرار است که دولت محور اقدامات نباشد و مردم بیشتر مسئولیت‌ها را به عهده بگیرند.

وی افزود : شیوه‌نامه‌های این طرح در حال تنظیم است که سازمان‌های دیگری ازجمله شهرداری، سازمان بهزیستی، هلال‌احمر و بنیاد مسکن نیز مشارکت دارند.

نریمان همچنین خاطرنشان کرد: مخاطبان و متقاضیان این طرح از سوی نهادهای ذکر شده معرفی شده است و برای ادامه روند اقدامات 
براساس شیوه‌نامه در لیست، قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی، باتأکید براستفاده ازتجربه‌های قبلی حاصل از اقدامات و مشکلات مسکن مهربرای اجرای هر چه بهتر این طرح ، گفت : ساخت طرح‌های زیربنایی و روبنایی پیش از ساخت و توزیع این واحدها در کل شهر، از جمله اولویت‌های ما در اجرای مسکن اجتماعی خواهد بود.

به گفته وی مشارکت با بخش خصوصی نیز بر اساس قوانین شیوه‌نامه نهایی در ساخت مسکن اجتماعی انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.