تولیت آستان قدس رضوی گفت: معلمان، مربیان و اساتید در مدارس، دانشگاه ها، محافل علمی و حوزه های علمیه باید به سمت تحقق تمدن اسلامی حرکت کنند.

  ضرورت تحقق تمدن اسلامی و مرجعیت علمی مشهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جمع معلمان مدارس امام رضا(ع) و خراسان رضوی و مربیان قرآنی آستان قدس رضوی ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: امروز پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با تعالیم و هدایت های امام راحل(ره) و در امتداد آن با راهبردهای حکیمانه مقام معظم رهبری اثبات شده که دین می تواند تمام شئون اجتماعی بشر را رقم بزند و جمهوری اسلامی مدلی موفق از نظام مردمسالاری دینی را به جهانیان ارائه داده است.
وی تصریح کرد: دین مقوله ای فردی و شخصی نیست و در متن جامعه و در حوزه های مختلف اقتصاد، فرهنگ، سیاست و روابط بین الملل حرف برای گفتن دارد.

تقدس کار معلمان
وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان برخی ویژگی‌های تعلیم و تربیت اسلامی پرداخت و گفت: همان گونه که در آیات نورانی قرآن کریم بدان تاکید شده، هدف غایی و نهایی شریعت تزکیه و تربیت است و همه انبیاء الهی معلمان بشریت هستند.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: شما معلمان و مربیان امروز در آستان مقدس امام رئوفی حضور دارید که بزرگترین معلم بشریت است و کارش تربیت نفوس مستعده بوده است.
وی با اشاره به تقدس و شرافت کار معلمی بیان کرد: مربی و معلم تمایلات عالی انسانی را در دانش آموز احیاء می کند و تربیت معلم است که انسان ها را در مسیر هدایت قرار می دهد.
وی با اشاره به مطالعه آخرین نسخه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: با این نگاه، نقش و جایگاه مهم آموزش و پرورش بسیار پررنگ و تاثیرگذار است و حکومت اسلامی به مقوله تعلیم و تربیت نگرشی محوری دارد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: آموزش و پرورش اسلامی مقدمه تحقق عدالت اجتماعی، رفاه در زندگی مردم و خداشناسی و دین مداری را فراهم می کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه خطیر معلمان و مربیان در عصر حاضر، گفت: در دوره تقابل سنت و مدرنیته، آنچه که مسیر درست هدایت بشر و سعادتمندی و عاقبت به خیری او را به همراه دارد، تعالیم قرآن و آموزه های اهل بیت(ع) با همان راه ها و روش هایی است که ائمه معصومین(ع) پیاده کردند.

مرجعیت علمی مشهد
وی با تاکید بر اینکه مشهد الرضا(ع) به عنوان شهر عالم آل محمد(ص) باید به مرجع علمی جهان اسلام بدل شود، گفت: تعامل دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و حوزه های علمیه، می تواند پایگاه تحقق این امر باشد و انتظار ما از استادان و فرهیختگان این است که راهکارها و اقتضائات تحقق مرجعیت علمی این مجموعه و تبیین صحیح کلام اهل بیت(ع) در سطح جهان اسلام و بشریت را ارائه دهند.

توسعه زیارت؛ هدف مشترک
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشنهاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مبنی بر توسعه ظرفیت زیارت دانش آموزان، اظهار کرد: از آغاز مسئولیت اینجانب در آستان قدس رضوی، با توجه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، طی جلسات متعدد کارشناسی برای ایجاد زمینه تشرف اقشار مختلف جامعه به حرم مطهر رضوی بحث و تبادل نظر شده است و باید ارتقای موضوع زیارت با برگزاری نشست های علمی، تحقیقی و پژوهشی دنبال شود و ادامه یابد.
وی با اشاره به هجمه ها و شبهه افکنی های دشمنان نسبت به مقوله زیارت، تصریح کرد: تسهیل امر زیارت را به عنوان یکی از راهبردها و اولویت ها در دستور کار قرار داده ایم، تا فرصت بهره مندی از این ظرفیت عظیم و انسان ساز برای همگان فراهم شود.
در ابتدای این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی به بیان گزارشی از وضعیت تعلیم و تربیت در خراسان رضوی و مدارس امام رضا(ع) پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.