وزارت بهداشت قصد دارد ارائه خدمات درمانی گروه های هدف را، بدون همکاری وزارت آموزش و پرورش ادامه دهد.

علاقه وزارت بهداشت به تداوم ارائه خدمات دهان و دندان دانش آموزان

به گزارش قدس آنلاین،عسگری دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به طرح مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت مبتنی بر اقدمات پیشگیرانه، گفت: تاکنون این دو وزارتخانه امور پیشگیری و وارنیش فلوراید را به خوبی پیش بردند اما سعی بر این است تا گروه های سنی هدف را تحت پوشش خدمات درمانی دهان و دندان قرار دهیم. 
وی تصریح کرد: گستردگی خدمات درمانی برای دانش آموزان از تعهدات مشترک وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش نبوده و علاقه‌ی صرف وزارت بهداشت است چرا که با وجود اقدامات پیشگیرانه، همچنان برخی دانش آموزان از مشکلات جدی دهانی رنج می برند. 
عسگری تصمیم وزارت بهداشت را اینگونه عنوان کرد: قصد داریم گروه های سنی هدف با دندان و دهان ناسالم را در حد بضاعت وزارت بهداشت، تحت پوشش خدمات درمانی قرار دهیم. 
دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهار داشت: مجموع خدمات درمانی دهان و دندان که به تمام مردم، در شش ماهه ی اول سال 94 ارائه شد، با تمام خدمات درمانی در طول سال 93 برابری می کند، با وجود اینکه
در ردیف های اعتباری، بودجه شفافی در نظر گرفته نمی شود، اما این آمار رشد چشمگیری را نشان می دهد. 
عسگری یادآور شد: متاسفانه چند دهه اخیر سلامت دهان و دندان در بحث سلامت عمومی مغفول مانده است، برنامه داریم در حد توان و نیاز به بخش سلامت دهان و دندان بپردازیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.