شرکت خودروساز ژاپنی نیسان به تازگی فراخوانی را برای تعمیر ۳.۵۳ میلیون دستگاه از محصولاتش اعلام کرده است.

نقص ایمنی موجب فراخوان ۳.۵ میلیون خودروی نیسان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، شرکت خودروساز ژاپنی نیسان به تازگی فراخوانی را برای تعمیر 3.53 میلیون دستگاه از محصولاتش اعلام کرده است. اکثر این خودروها در بازار آمریکا به فروش رسیده اند و دلیل اصلی این فراخوان وجود نقص در سیستم کیسه هوا در قسمت مسافر اعلام شده است. این در حالی است که تنها دو ماه پیش بود که نیسان فراخوان دیگری را برای خودروهای الکتریکی خود صادر کرده بود.
شرکت نیسان گفته این مشکل در زیر مجموعه سیستم دسته بندی سرنشینان، یا همان حسگری که وجود مسافر در صندلی جلو را تشخیص می دهد به وجود آمده است. این سیستم به نحوی طراحی شده که از باز شدن کیسه هوا در صورت خالی بودن صندلی سرنشین جلو جلوگیری کند. با این حال، اگر حسگر در انجام این تشخیص به مشکل برخورد کند، کیسه هوای سمت مسافر حتی در صورت بروز تصادف نیز باز نمی شود.
این چهارمین بار است که نیسان از سال 2013 تاکنون به دلیل وجود مشکلاتی در حسگرهای خودروهایش آنها را فرا می خواند. این شرکت اعلام کرده تاکنون سه گزارش مبنی بر بروز جراحت به دلیل درست نکردن این سیستم دریافت کرده اما خوشبختانه تاکنون کسی به این دلیل فوت نکرده است. سازمان ملی ایمنی جاده ها در آمریکا نیز اعلام کرده تاکنون بیش از 1200 مورد شکایت در این باره دریافت کرده است.
این فراخوان شامل خودروهای زیر محصول سال های 2013 تا 2017 می شود: نیسان آلتیما، لیف، ماکسیما، مورانو، پثفایندر، سنترا، روگ، NV200، NV Taxi، اینفینیتی JX35/QX60 و Q50 و خودروی شورلت سیتی اکسپرس که توسط نیسان تولید شده است.
نیسان اعلام کرده به زودی برنامه اجرایی این فراخوان را در اختیار نمایندگی های خود قرار می دهد و رفع عیب خودروها از اواخر ماه می آغاز می شود. قرار است با تمامی مشتریانی که خودروی آنها تحت تاثیر این مشکل است تماس گرفته شود. نیسان گفته اکثر خودروهای فراخوانده شده تنها به برنامه ریزی مجدد نرم افزاری نیاز دارند، و مشکل بخش کوچکی از آنها نیز با تعویض چند قطعه برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.