پیشنهاد سردبیر

توجه و علاقه خریداران به محصولات پوشیدنی در طی یکی دو سال اخیر، به خوبی از آینده روشن این صنعت حکایت دارد.

فروش ساعت‌های هوشمند رکورد زد/ اپل واچ همچنان یکه تازی می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، چند سالیست که بازار پر سود و منفعت ساعت های هوشمند، بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا همچون اپل، سامسونگ، ال‌جی، هواوی و غیره را بر این داشته است تا با تولید و عرضه اسمارت واچ هایی مجهز به ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد، سهمی از این سفره پهن شده را به خود اختصاص دهند.

گرچه این بازار در مقایسه با بازار سایر محصولات هوشمند همچون گوشی های موبایل، قابل قیاس نیست اما توجه و علاقه خریداران به محصولات پوشیدنی در طی یکی دو سال اخیر، به خوبی از آینده روشن این صنعت حکایت دارد.

گواه این ادعا نیز گزارش فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه اول سال 2016 است که از افزایشی سه برابری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر می دهند. 

بر اساس این گزارش که به تازگی توسط موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics منتشر شده است، میزان فروش اسمارت واچ ها در سه ماهه نخست سال میلادی جاری برابر با 4.2 میلیون دستگاه برآورد شد که این میزان در سه ماهه اول سال گذشته، تنها 1.3 میلیون دستگاه بود.

گفته می شود که اسمارت واچ کمپانی اپل موسوم به اپل واچ که در ماه آوریل سال گذشته روانه بازار شد، بیشترین نقش را بالابردن این میزان فروش ایفا کرد و قطعاً در آینده نیز با همین قدرت به راه خود ادامه خواهد داد.

اگرچه میزان فروش اپل واچ در سه ماهه منتهی به ماه مارس، بسیار بیشتر از فروش سایر اسمارت واچ های موجود در بازار بود، اما نتوانست رکورد خود در سال گذشته را جابجا کند. در این گزارش آمده است که اپل واچ، 52 درصد از بازار ساعت های هوشمند در این بازه زمانی را به خود اختصاص داد و این در حالیست که این رقم در سال گذشته برابر با 63 درصد بود.

 

به عقیده بسیاری از تحلیلگران، این کاهش 11 درصدی برای اپل واچ، اتفاق عجیبی نیست چرا که بسیاری از محصولات مرتبط با حوزه فناوری، پس از گذشت چند ماه از عرضه، روند نزولی را در پیش می گیرند و اپل واچ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

گفتنی است پس از کمپانی اپل و ساعت هوشمند این شرکت، کمپانی سامسونگ در رده دوم ایستاد و توانست 0.6 میلیون دستگاه ساعت هوشمند را در این بازه زمانی به فروش رساند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.