تحقیقات جدید ثابت می کند که گوش دادن به رادیو هنگام رانندگی به شدت تمرکز راننده را بر هم می زند و زمینه ساز بروز تصادفات می شود.

گوش دادن به رادیو هنگام رانندگی موجب تصادف می شود!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاپ سانته؛ امروزه بسیاری از افراد هنگام رانندگی به برنامه های رادیو یا موسیقی گوش می دهند که این عادت تا حد زیادی تمرکز راننده را بر هم می زند و موجب بروز تصادفات می شود.

برای رسیدن به این نتیجه، محققان ایرلندی از 36 نفر خواستند تا در دستگاه های شبیه اتومبیل رانندگی کنند که تصاویری از جاده روبروی آنها دیده می شد. از 18 داوطلب خواسته شد تا در زمان رانندگی به برنامه های رادیو گوش دهند. در این زمان حیوانی از جاده روبرو عبور کرد.

در نتیجه 71% افرادی که صرفا به رانندگی توجه داشتند توانستند عکس العمل نشان دهند که این میزان در مورد شنوندگان برنامه های رادیو به 23% کاهش یافت. این افراد به سختی توانستند شرایط ماشین و جاده را کنترل کنند.

گرچه همواره توصیه می شود که در زمان رانندگی نباید یک لحظه هم چشم از جاده برداشت اما در واقع، مغز نیز باید کاملا متمرکز باشد. هر آنچه موجب کاهش توجه و تمرکز در زمان رانندگی می شود را باید کنار گذاشت و کاملا با احتیاط رانندگی کرد.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.