استاندار خراسان رضوي گفت: استاندارد سازي توليدات، خدمات و محصولات صادراتي از راهكارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي است.

 استاندارد سازي توليدات و خدمات از راهكارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، به گزارش روز يكشنبه استانداري خراسان رضوي، عليرضا رشيديان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان ضمن گراميداشت روز كارگر و هفته معلم افزود: رهبر معظم انقلاب با نامگذاري امسال به سال 'اقتصادمقاومتي، اقدام و عمل' خط مشي و نقشه راه دستگاه هاي اجرايي براي بهبود وضعيت اقتصادي مردم و افزايش سطح رفاه جامعه را مورد تاكيد قرار دادند.
وي با بيان اينكه بزرگترين توجه رهبري انقلاب به دولت، واگذاري مسئوليت فرماندهي قرارگاه اقتصاد مقاومتي بود اظهار كرد: در اين راستا تمام اركان دولت و ساير قوا بايد با تمام امكان و توان، زمينه را براي اجرايي شدن سياست هاي ابلاغي در اين زمينه فراهم كنند.
وي بر لزوم مبارزه با فساد اداري و قاچاق كالا تاكيد كرد و گفت: معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري بايد نظارت دقيق بر عملكرد نهادهاي دولتي براي پايش بازار مصرف و همچنين مقابله با زمين خواري را با جديت پيگيري كند.
رشيديان وجود ظرفيت هاي ويژه در حوزه ساخت و ساز و مسكن و شهرسازي براي تامين منابع مالي را مورد اشاره قرار داد و افزود: در جلسه روز گذشته با رئيس جمهوري در باره مسائل حاشيه شهر مشهد، ايشان با توجه به وجود پيمانكاران توانمند بر لزوم تبيين شرايط هر محله در قالب پروژه هاي اقتصادي و بهره گيري از مشاركت هاي بخش خصوصي تاكيد داشتند.
وي اظهار كرد: در همين راستا معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري بايد با بسيج همگاني به منظور حركت همه جانبه براي توسعه استان، جلسات تخصصي را با اتحاديه ها و انجمن هاي ساخت و ساز، پيمانكاران و دست اندركاران صنعت ساختمان براي استفاده از منابع مالي موجود برگزار كند.
استاندار خراسان رضوي گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتي بايد همخواني راهبردهاي كلان با ساير اجزا براي اجرايي شدن مورد توجه قرار گيرد.
ارتقاي كيفيت محصولات توليدي، بهره گيري از ظرفيت مراكز آموزش عالي و طرح هاي پژوهشي موجود، بررسي علل تعطيلي واحدهاي صنعتي و تلاش براي بازگرداندن واحد هاي داراي توجيه اقتصادي به چرخه توليد، كاهش روند بوروكراسي اداري، حفظ اشتغال موجود، دسته بندي طرح هاي سال جاري بر اساس اولويت و توسعه هم افزايي بين بخش خصوصي با دولت از ديگر تاكيدات استاندار خراسان رضوي در اين جلسه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.