به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ ابراهیم الهی تبار، معاون استاندار همدان با بیان اینکه بستر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سرمایه‌گذاری در همدان فراهم است، گفت: همراهی دستگاه‌‌های اداری و اجرایی همدان با سرمایه‌گذاران الزامی است.

رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی ؛ به سرمایه گذاری ۹۰۰ هزار میلیاردی تومانی و۷۰ میلیون دلاری در سال نیازمند است
وی که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان سخن می گفت اظهار داشت: در حال حاضر بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم برای سرمایه‌گذاری در استان همدان فراهم است و انتظار می‌رود بخش خصوصی نیز از این وضعیت استقبال لازم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه کشور برای رسیدن به رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری است، گفت: دولت توان مالی و اجازه قانونی برای سرمایه‌گذاری را ندارد که از این رو انتظار می‌رود بخش خصوصی به عنوان ناجی اقتصاد کشور در استان همدان نیز سرمایه‌گذاریهای لازم را داشته باشد.
الهی تبار با بیان اینکه رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی در چشم انداز توسعه کشور مورد تاکید است، عنوان کرد: رسیدن به این رشد الزاماتی از جمله سرمایه‌گذاری سالانه 900 هزار میلیارد تومان و 70 میلیون دلار است.
وی با بیان اینکه این حجم سرمایه‌گذاری در توان دولت نیست، عنوان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی در این راستا استفاده شود چراکه این حوزه توانمندی خود را دارد ولی باید احساس امنیت سرمایه‌گذاری داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اعلام اینکه خوشبختانه امنیت سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده و تضمینهای لازم در این زمینه ارائه می‌شود، اظهار داشت: رسیدن به توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و این آمادگی در بدنه اداری و
اجرایی استان همدان وجود دارد تا همراهی لازم را در امر سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در دولتهای گذشته سالانه به طور متوسط 76 میلیارد دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است، گفت: اما با وجود این حجم درآمد ارزی خروجی آن به رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری منجر نشده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اینکه موفقیت در امر توسعه نیازمند تقید به برنامه است، اظهار داشت: دولت با وجود فشارهای بسیار انضباط مالی و پولی مناسبی را داشته است و گامهای مثبتی نیز در راستای حفظ این نظم برداشته است.
وی با اعلام اینکه کسانی که در سالهای گذشته مشکلات اقتصادی را برای کشور به وجود آورده‌اند امروز دایه‌دار شده‌اند، گفت: برای حل مشکلات کشور باید همراهی و مشارکت مردمی را فراهم کنیم.
مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها به میزان تخصیص اعتبار تعهد ایجاد کنند، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید براساس اعتباراتی که ابلاغ و تخصیص می‌یابد تعهد مالی ایجاد کنند.
ابراهیم نامداری عنوان کرد: زمانی که دستگاه‌ها براساس اعتبارات ابلاغی اقدام نکنند به طور قطع مشکلات مالی بسیاری برای پیمانکاران و خود دستگاه ایجاد می‌کنند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.