۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 374820

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان از برگزاری جلسه‎ای در تهران به منظور چانه‎زنی برای تعدیل مالیات استان خبر داد و گفت: مشکل آب منطقه ویژه اقتصادی جهان‎آباد حل نشده است.

چانه‎زنی برای تعدیل مالیات همدان

وی که در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان سخن می گفت  با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و مردم ملایر و رزن به دلیل حضور در مرحله دوم انتخابات خاطرنشان کرد: نمایندگان خوبی برای مجلس دهم از سوی مردم انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه نمایندگان منتخب درک می‌کنند که باید استان را کمک کنند، افزود: هیچ چالشی را در استان پیش‌بینی نمی‌کنم.
استاندار همدان با اشاره به حضور نماینده یونسکو در روز چهارشنبه در شهر لاله‌جین تاکید کرد: ورودی شهر لاله‌جین نیازمند توجه است و باید به این مهم پرداخته شود.
وی با بیان اینکه سه شنبه هفته جاری با رئیس سازمان مالیاتی کشور جلسه داریم، افزود: مدیر امور مالیاتی استان نیز در جلسه خواهد بود و قرار است برای تعدیل مالیات استان چانه‌زنی شود.
نیکبخت خاطرنشان کرد: هر چند 60 میلیارد تومان از میزان مالیات مشخص شده برای استان کم شده است، اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور این میزان را قبول نکرده و برگزاری جلسه به همین منظور است.
وی از برگزاری جلسه‌ای در روز دوشنبه هفته جاری با حضور مدیر صنعت، معدن و تجارت در تهران خبر داد و گفت: جلسه با تولیدکنندگانی برگزار می‌شود که مشکلی با صندوق توسعه ملی دارند.
استاندار همدان بررسی مشکل میدان دخانیات نهاوند را نیز مطرح کرد و افزود: برای پیگیری و حل این مشکل نیز با مدیرعامل دخانیات کشور جلسه‎ای برگزار خواهد شد.
این مسئول با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در گروه‌های برنامه توسعه حاضر شوند و نظر کارشناسی خود را اعمال کنند، گفت: باید واگذاری طرح‌های نیمه‎تمام پیگیری شود چرا که در این باره مدام سئوال می‌شود.
نیکبخت با بیان اینکه استان همدان باید در این خصوص پیشرو باشد، تصریح کرد: در جلسات گروه توسعه استان از ظرفیت اتاق بازرگانی، خانه صنعت، معدن و کشاورزی و بخش خصوصی استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود، اظهار کرد: در همدان امنیت خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد بنابراین مدیران باید همکاری کنند و به استقبال سرمایه‌گذار بروند.
استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید دستگاه‌های اجرایی در کارگروه‌ها و ستادها حضور فعال داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های کارشناسی برای تدوین سند نهایی برنامه توسعه ششم استفاده شود.
وی اظهار کرد: اگر سازمانی در جلسات حضور نداشت سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی اطلاع دهد.
نیکبخت با بیان اینکه از صاحبنظران بخش خصوصی و دانشگاهی در برنامه ششم توسعه استفاده شود، افزود: اردیبهشت ماه جاری شرکت شستا برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی جهان‎آباد می‌آید اما مشکل آب آن هنوز حل نشده است.
وی اظهار کرد: لوله‌گذاری برای انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه انجام شد و قرار بود برای رسیدن پساب به منطقه اقتصادی جهان‎آباد نیز لوله‌گذاری شود که انجام نشده است.
استاندار همدان با بیان اینکه باید در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی شاخص اقتصاد مقاومتی هم اضافه شود، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، میزان اقدامات دستگاه‎ها را در بحث اقتصاد مقاومتی در امتیازبندی ادارات لحاظ کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.