۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 374822

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان،  با اعلام اینکه در کشور کار هست اما کارگر وجود ندارد، گفت: ذهنیت پشت میزنشینی در بین فارغ‎التحصیلان، موجب شده کشور با وجود عرصه‎های مختلف کار ضعف داشته باشد و فلج شود.

ایرانی در استعداد و خلاقیت،  اول دنیا است

وی که در همایش تجلیل از مدرسان برجسته دانشگاه علمی ـ کاربردی استان همدان سخن می گفت افزود: باید جایگاه علمی و استادی را در جامعه غنیمت بشماریم تا ضعف و کاستی در حوزه استادی و علم و دانش نداشته باشیم.
محمدی، با اشاره به حدیثی از نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: قیمت هر انسان براساس میزان هنر و خلاقیت اوست و خدای تعالی انسان را برای خلاقیتش آفریده تا جانشین او بر روی زمین باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برای رسیدن به حقیقت باید جامعه بشری بداند برای چه چیز آفریده شده است، گفت: در جامعه افراد را به کاری وا می‎دارند که برای آن ساخته نشده‎ است، در نتیجه هم کار ضایع می‎شود و هم فرد آسیب می‎بیند.
وی با اشاره به اینکه شغل معلمی در مسیر اطاعت از خداوند و عشق قرار گرفته است، افزود: حضرت محمد(ص) فرمودند که من برای شغل معلمی مبعوث شده‎ام چراکه آموختن هنر به انسان ابدیت و بها می‎دهد.
طه‎محمدی با بیان اینکه باید در زمینه کار، هنر و صنعت مجموعه و عوامل کاری را امتحان کنیم، تصریح کرد: اگر نفر اول پایه‌گذار یک حرکت خوب در یک مجموعه باشد، موجب می‎شود که بدانیم هر فردی برای چه کاری در آن مجموعه ساخته شده است.
این مسئول با بیان اینکه باید درب دانشگاه علمی ـ کاربردی بر روی شئون و نیازمندی‎های جامعه باز شود، تاکید کرد: باید در نخستین قدم اولویت‎های جامعه را براساس شرایط و زمان درک کنیم تا با وجود خلاقیت‎ها و هنر به سمت و سوی هنرنمایی پیش رویم.
وی با اشاره به اینکه ایرانی‎ها در استعداد و خلاقیت نفر اول دنیا هستند، اظهار داشت: یقیناً کشف خلاقیت در وجود انسان‎ها حائز اهمیت است و باید خلاقیت در مسیر درست خود هزینه شود.
محمدی افزود: در حال حاضر وجود نیروهای فعال ایرانی در ناسا و وجود پزشکان ایرانی در اروپا نشانگر آن است که هدررفت خلاقیت در کشور بسیار زیاد است که شاید نتیجه ضعف مدیریت در کشور باشد.
وی در پایان گفت: امیدواریم دانشگاه علمی ـ کاربردی به مانند گذشته علاوه بر ارائه مدرک تحصیلی به دانشجویان بیش از پیش فرصت شغلی را نیز برای آنان پس از فارغ‎التحصیلی ایجاد کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.