نخستين واحد توليد الكل از باگاس نيشكر روز يكشنبه در شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در شمال خوزستان راه اندازي شد.

نخستين واحد توليد الكل از باگاس نيشكر در هفت تپه خوزستان راه اندازي شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا قائم مقام مدير عامل شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در حاشيه راه اندازي كوره بخار واحد توليد الكل اين شركت به خبرنگار ايرنا گفت:اين واحد نخستين خط توليد الكل از باگاس نيشكر در خاورميانه مي باشد كه در اين شركت راه اندازي شده است.
سيامك افشار اعتبار هزينه شده براي راه اندازي واحد توليد الكل در اين شركت را يكهزار ميليارد ريال اعتبار ريالي و ارزي عنوان كرد و افزود:در نخستين گام روزانه 10هزار ليتر الكل اتيليك با خلوص 96،6 درصد و 99،99 درصد در اين واحد توليد مي شود.
وي با اشاره به چشم انداز افزايش توليد تا روزانه 200 هزار ليتر الكل و سوخت سبز در اين واحد به منظور صادرات به كشورهاي مختلف اظهار كرد:با راه اندازي اين واحد 30 نفر از نيروهاي بومي منطقه بكار گرفته شده و تحت آموزش مي باشند.
افشار با اشاره به تلاش مجموعه مديريت شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه به ويژه شخص مدير عامل جديد آن در خصوص بهره برداري از تمام ظرفيت هاي موجود در راستاي افزايش توليد و خودكفايي كشور، افزود: مقدمات راه اندازي خط توليد الكل از باگاس نيشكر از سال 1390 در اين شركت نيشكري انجام شد كه پس از گذشت بيش از 2 سال به دليل مشكل مالي اجراي آن متوقف گرديد.
وي اظهار كرد: پس از واگذاري شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه به بخش خصوصي در مدت سه ماه اخير تلاش گسترده و شبانه روزي براي راه اندازي خط توليد الكل در اين شركت آغاز كه سرانجام به نتيجه رسيد و توليد الكل در اين واحد آغاز شد.
قائم مقام مدير عامل شركت و كشت و صنعت نيشكر هفت تپه افزود: تمام مراحل راه اندازي واحد توليد الكل به همت و تلاش شبانه روزي كاركنان اين شركت و بدون اتكا به دانش نيروي خارجي صورت گرفته است.
وي اظهار كرد: تا پيش از راه اندازي خط توليد الكل در اين شركت ، باگاس به عنوان تفاله نيشكر و آلوده كننده محيط زيست به عنوان يك محصول مازاد تلقي مي شد كه با راه اندازي اين خط توليد محصول باگاس در فرآيند توليد الكل مورد مصرف قرار گرفت.
افشار افزود: خط توليد الكل شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه كه در نوع خود در ايران و خاورميانه منحصربفرد مي باشد تمام استانداردهاي زيست محيطي لازم را كسب كرده و هيچگونه آلودگي ندارد.
كارخانه كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در شمال خوزستان اواخر سال 1394 طبق اصل 44 از سوي سازمان خصوصي سازي به بخش خصوصي واگذار شد.
شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در شمال خوزستان فعاليت خود را از سال 1340 آغاز و از سال 1354 وارد عمليات كشاورزي براي توليد نيشكر و ايجاد صنايع و فراورده هاي وابسته شد. 
كشت و صنعت هفت تپه ، قديمي ترين كارخانه توليد شكر از نيشكر در كشور است كه نيم قرن از تاسيس آن مي گذرد. 
ظرفيت اسمي اين كارخانه توليد 100 هزار تن شكر در سال است كه چند سالي است به دليل فرسودگي خط توليد كمتر از ظرفيت اسمي شكر توليد مي كند. 
شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در 15 كيلومتري شهر شوش در شمال خوزستان واقع است. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.