قدس آنلاین-ایلام- غلامرضا محمدمرادی: در دو روز پیاپی و بر اثر سقوط از ارتفاع، ۲ کارگر پتروشیمی ایلام( مرادجان قبادی و علی کاظمی ) که در ۲ پروژه پیمانکاری فعالیت داشتند، جان خود را از دست دادند و پتروشیمی ایلام در هفته کارگر، به عزا نشست.

پتروشیمی ایلام به عزا نشست

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، در اولین حادثه که پریروز شکل گرفت، یکی از کارگران( مرادجان قبادی ) در حین انجام وظیفه، از ارتفاع سقوط کرد و پس از اعزام به بیمارستان، متأسفانه اقدامات درمانی نتیجه نداد و عصر دیروز دارفانی را وداع گفت.

در دومین حادثه مشابه دیگری که دیروز حادث شد، کارگر( علی کاظمی ) از ارتفاع سقوط کرد و ایشان نیز در دم جان سپرد.

متأسفانه این حوادث تأسف بار مسبوق به سابقه است و در تیرماه سال گذشته نیز بر اثر سقوط جرثقیل، 2 نفر در این پتروشیمی جان خود را از دست دادند و 2 نفر نیز به شدت زخمی شدند.

بدون شک، آنچه که تکرار این حوادث تلخ و ناگوار را رقم می زند و بایستی برای کاهش و درمان آن چاره اندیشی شود، عدم رعایت نکات ایمنی از سوی پیمانکاران و کارگران پروژه ها و ضعف نظارت مستمر، تأکیدی، بدون اغماض و تأثیرگذار از سوی کارفرمایان است.

اگر ایمنی کار به باور و فرهنگ مردم و کارگران تبدیل نشود، قانون کار و شرایط آن کاملاً رعایت نگردد، افراد آموزش دیده و دارای مهارت فنی و تخصصی به کار گمارده نشوند و نظارت های ایمنی در پروژه های صنعتی، فراگیر، ساری و جاری نگردد، قطعاً شاهد تکرار این گونه حوادث تلخ برای کارگران خواهیم بود.

امید است فرهنگ کار و ایمنی به باور و یقین قلبی کارفرمایان، پیمانکاران، کارگران و عامه مردم تبدیل شود و بیش از این شاهد مخابره این گونه حوادث ناگوار نباشیم.

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.