قدس آنلاین: رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت : با توجه به اینکه استان اصفهان از جمله شهرهایی است که به لحاظ وجود تنش آبی در رده شهرهای بحران زا قرار دارد راه اندازی دومین سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ در کوتاهترین زمان ممکن ضروری به نظر می رسد .

تأکید رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در راه اندازی دومین سامانه آبرسانی اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، معاون وزیر کشور در بازدید از تصفیه خانه بزرگ آب اصفهان گفت : با توجه به اینکه هم اکنون بیش از 85 درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند در بحث پدافند غیرعامل برخورداری از دومین سامانه آبرسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است . زیرا به عنوان مثال مدیریت بحران در هنگام حوادث غیرمترقبه برای تصفیه خانه باباشیخعلی نیاز به سامانه آبرسانی دیگری دارد تا حادثه در کمترین زمان برطرف شود .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بازدید مهندس نجار از چگونگی مراحل تصفیه آب در تصفیه خانه باباشیخعلی گفت : مراحل تصفیه آب در تصفیه خانه باباشیخعلی مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا صورت می گیرد به طوریکه EC آب اصفهان 170 می باشد در حالیکه EC آب معدنی های موجود در بازار 220 است که این امر به گفته کارشناسان بیانگر مطلوبیت و کیفی بودن آب شرب اصفهان می باشد .

هاشم امینی بر تجهیز و بهسازی تصفیه خانه باباشیخعلی تأکید کرد و اعلام نمود : تجهیز و نوسازی تصفیه خانه باباشیخعلی به لحاظ تأمین آب شرب بیش از 4 میلیون نفر جمعیت استان اصفهان بسیار مهم است . همچنین شرکت آبفا استان اصفهان در سال جاری برای عبور از بحران کم آبی در استان اصفهان به بیش از 77 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

در ادامه این بازدید مهندس امینی گفت : هم اکنون فرایند آشغال گیری در ورودی آب سد چم آسمان به تونل باباشیخعلی به صورت سنتی صورت می گیرد . در حالیکه اگر نصب آشغالگیری در ورودی آب سد چم آسمان به تونل باباشیخعلی به صورت اتوماتیک انجام گیرد ورودی آب به تصفیه خانه با نوسان روبرو نمی شود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.