قدس آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اگر بخواهیم در شرایطی که نفت هیچ نقشی در اقتصاد کشور ندارد به سمت صادرات غیرنفتی حرکت کنیم باید صنعت سنگ را در اولویت قرار دهیم.

صادرات سنگ باید در اولویت باشد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در همایش رویکرد صادرات محور صنعت سنگ به بهانه نمایشگاه سنگ اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه سنگ می تواند نقش مهمی در صادرات داشته باشد، اظهار کرد: باید اتحادیه صادراتی سنگ را در استان تجهیز کنیم در این راستا اهالی صنعت سنگ اصفهان باید با هم هماهنگ در این عرصه وارد شوند.
وی افزود: در این شرایط باید دید چه برنامه‌ریزی برای جایگزینی سنگ و نفت داشته‌ایم و آیا قدرت قانونی در سطح پروانه برای مذاکره با خارجی‌ها داریم و آیا عمر کوتاه پروانه بهره برداری معادن اجازه ورود معدن دار برای صادرات را می دهد چرا که بعضا محیط زیست و دیگر ارگان‌ها مشکلاتی را ایجاد می کنند و پس از انجام از مذاکرات، بسیاری از معادن از دست صاحبان خارج و تلاش ها برای صادرات متوقف می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه کشور وارد رکود شدید اقتصادی شده با این وجود مالیات ها افزایش یافته است، تصریح کرد: متاسفانه قرار است در سال جاری 30 درصد میزان مالیات اصفهان افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه از مجموع سهم 45 صدم درصدی صادرات ایران در دنیا، 38 صدم درصد آن در حوزه نفت و گاز است، گفت: با وجودی که سهم صادرات ما تنها 8 صدم درصد است بازهم برای کارخاتجات پروانه صادر می کنیم.
به گفته وی در این شرایط برخی از سنگ‌بری‌های کوچک 100 تا 500 میلیون تومان به شهرداری اجاره داده شده و با معدن‌دار و سنگ‌بری‌های بزرگ رقابت می‌کنند که این مسئله سبب از بین رفتن بازار می‌شود.
سهل آبادی با تاکید بر اینکه امروز اهالی صنعت سنگ باید با هم هماهنگ وارد عرصه صادرات شوند، تصریح کرد: اگر بخواهیم صادرکننده باشیم نباید اجازه دهیم دلالان و کشورهایی همچون امارات که برخی از آنها داخلی با نرخ های پایین، صادرات ما را از بین ببرند.
وی با تاکید بر اینکه باید اتحادیه صادراتی سنگ را در استان تجهیز کنیم، گفت: بر اساس آمار بیش از 40 درصد شرکت‌های آلمانی علاقه به همکاری با کشور ما را دارند و همه دنیا باید بدانند بهترین قوانین سرمایه‌گذاری را ایران دارد به‌گونه‌ای که سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند تا 100 درصد مشارکت داشته باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.