۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: 375074

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح كرد: سیستم بانكداری فعلی، مانع اجرای اقتصاد مقاومتی است.

 سیستم بانكداری كشور مانع اجرای اقتصادمقاومتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز دوشنبه به نقل از آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اضافه كرد:
اصلاح نظام بانكداری، حمایت از كارفرما و اصلاح قوانین حمایتی از كارگران از مهمترین اصول اقتصادمقاومتی است و تا زمانی كه این امور اصلاح نشود، امكان اجرای صحیح اصول اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.
وی اظهاركرد: سیاست‌ های اقتصادی و مالی باید صاحبان سرمایه را به سرمایه گذاری و ایجاد بنگاههای اقتصادی هدایت كند اما اختصاص سودهای كلان به سپرده ‌های بانكی مانع تحقق این هدف می شود و انگیزه سرمایه داران را برای ایجاد بنگاههای اقتصادی و واحدهای تولیدی كاهش می دهد.
امام جمعه اصفهان كه در همایش بزرگداشت روز كارگر سخن می گفت، افزود: دولت باید سیاست‌ های حمایتی خود از كارگران و كارفرمایان را اصلاح كند.
وی با بیان اینكه كارفرمایان باید حمایت شوند، افزود: دولت باید امنیت سرمایه‌ گذاری ایجاد كند.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینكه تحمیل هزینه‌های سنگین به كارفرمایان با اصول اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد، تصریح كرد: از سوی دیگر انعقاد قراردادهای كارگری موقت هم نوعی ظلم به این قشر است و كارگران نیازمند امنیت شغلی مناسب هستند.
وی در ادامه با اشاره به به حدیث « الْكَادُّ عَلَي عِیَالِهِ كَالْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اللَّه. » از امیرالمؤنین(ع) افزود: این سخن، نشان از ارزش و و اهمیتی است كه اسلام برای كار و كارگر قائل شده است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینكه در هیچ یك از مكاتب مادی و بشری و در هیچ یك از ادیان، به اندازه اسلام، به كار و كارگر اهیمت نداده‌اند، افزود: حتی در مكاتبی كه تنها هدف و ارزش انسانی را كار دانسته‌اند، نتوانسته‌ اند به اندازه اسلام، ارزش و اهمیت قشر كارگر را بیان كنند.
وی اظهار كرد: امام راحل (ره) فرمودند كه «همه كارگر هستند حتی خداوند نیز فعال و كارگر است» بنابر این كارگری یك ارزش است و تمام اقشاری كه در جامعه كار می‌كنند وبرای پیشبرد اهداف مسلمانان تلاش می ‌كنند در زمره كارگران قرار دارند و از ارزش و اهمیتی زیادی برخوردارند.
آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با اشاره به روایت « الْمُؤْمِنُونَ عِنْدَ شُرُوطِهِمْ » تصریح كرد: تمامی ارزش و اهمیتی كه برای كارگر قائل شده‌اند به شرطی است كه خیانت به كارفرما در كار وجود نداشته باشد و كار را بصورت خالص برای رضای خدا انجام دهند و در برابر حقوقی كه می ‌گیرند و تعهدی كه در برابر یك سازمان، فرد و یا دولت دارند، كاملا' عمل كنند.
وی تاكید كرد: كمی حقوق و مزایای كارگران و كارفرمایان در بخش‌های خصوصی و دولتی مجوزی برای كم كاری نیست زیرا فرد از ابتدا تعهد كرده كه در مقابل دریافت این میزان از حقوق و مزایا كاری را انجام دهد.
وی افزود: این مسئله باعث می‌شود فرد فارق از هرگونه بازرسی و نظارتی برای رضای خداوند عمل كند.
امام جمعه اصفهان گفت: طبق روایت اگر كسی بتواند گناهی را انجام دهد و برای رضای خدا از انجام آن چشم‌ پوشی كند، ملكی از ملائكه الهی خواهد بود، كم كاری در ادارت هم نوعی گناه است كه فرد باید برای خدا از آن دوری كند و بی توجهی به اینگونه از احكام و تعابیری كه بارها در دین ما مورد تأكید قرار گرفته است باعث شده تا یكی از معضلات اجتماعی مثل كمی ساعات كار مفید پیش آید.
آیت‌الله طباطبائی‌نژاد تأكید كرد: یكی از مهمترین مسائلی كه باعث می‌شود نظم در محیط‌ های اداری و كارگری در تمام بخش ‌های دولتی و خصوصی حاكم شود، مدیریت صحیح، نظام مند و هد‌فدار است.
وی افزود متأسفانه ضعف مدیریتی در تمام بخش‌ های اجتماعی و در تمام سطوح وجود دارد و این در حالی است كه تعهد دینی، مهمترین عاملی است كه فرد را به سوی انجام صحصح امور هدایت می‌ كند.
وی تصریح كرد: بسیاری از مدیران و كارگران و كاركنان بخش‌های خصوص و دولتی در كشور ما با تلاش شبانه روزی خود در حال خدمت هستند اما برای آنكه افراد دارای روحیه ضعیف دینی ، كار همه را ضایع نكنند نیازمند مدیریت صحیح و نظارت مستمر بر آنها هستیم تا او را بسوی انجام صحیح كار هدایت كنیم.
امام جمعه اصفهان گفت: در روایات بسیاری بر انجام صحیح و كامل كارها سفارش شده و این مسئله را جزء ویژگی‌های افراد مؤمن برشمرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان، توجه به تولیدات داخلی را یكی از اصول اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این مسئله مستلزم ارائه محصولاتی است كه توان رقابت با نمونه‌ های مشابه خارجی را داشته باشند.
آیت‌الله طباطبائی‌ نژاد اضافه كرد: به قول رهبر معظم انقلاب، اگر هر یك از ما در هر جایگاهی هستیم، برای ارتقای ملیت و كشورمان، كارها را به بهترین وجه ممكن انجام دهیم، در كوتاه‌ترین زمان، اوضاع اقتصادی كشور بهبود می یابد.
وی با بیان اینكه ضعف اقتصادی كشور مانع استقلال كامل سیاسی و فرهنگی می‌شود ، افزود: استقلال كشور، مشروط به تقویت مبانی اقتصادی داخلی است و تأكیدات مكرر رهبر معظم انقلاب بر مسائل اقتصادی در سال‌های اخیر به همین علت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.