تولیت آستان قدس رضوی گفت: به هر میزان که به مسئله زیارت پرداخته شود مزیت مهمی برای جامعه اسلامی و دینی و یک ضعف جدی برای دشمنان است.

 پرداختن به مسئله زیارت مزیت مهمی برای جامعه اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که به منظور دیدار با مراجع تقلید به شهر مقدس قم سفر کرده است قبل از ظهر دوشنبه در دیدار با تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س)، همکاری و همفکری با عتبات به شکل عمومی و همچنین همکاری با آستان‌های مقدس در کشور به شکل خاص را جزو برنامه‌های آستان قدس رضوی عنوان کرد و گفت: همکاری و ارتباط با آستان حضرت معصومه(س) و شاهچراغ جزو اولویت‌های مهم است.

وی وجه مشترک حضور در بارگاه‌های زیارتی را تقریب به خدا و عبادت الهی عنوان کرد و ابراز داشت: امروز به هر میزان که به مسئله زیارت پرداخته شود مزیت مهمی برای جامعه اسلامی و دینی و یک ضعف جدی برای دشمنان است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اینکه هجمه سنگینی در فضای رسانه‌ای و مجازی و یا توسط نادانان به مسئله زیارت وجود دارد نشان دهنده این است که موضوع زیارت بسیار مهم است.

دستگاه طهارت جایگاه انسان سازی است

وی بااشاره به اینکه معتقدیم مکتب عصمت و طهارت جایگاه انسان سازی و توجه انسان به خود است، افزود: دستگاه معصومین جایگاهی برای تصمیم سازی و اراده برای زندگی است.

حجت الاسلام رئیسی، رونق زیارت را وظیفه همه دانست و بیان داشت: تسهیل کردن و هموارسازی برای زیارت باید مورد توجه باشد.

وی در ادامه وجه مشترک دیگر قم و مشهد را پایگاه علمی این دو شهر عنوان و افزود: حوزه علمیه خراسان جایگاه علمای بزرگی است و در حوزه درس‌های پر رونقی در حال برگزاری است و در این زمینه باید همکاری و نزدیکی گسترده تری بین حوزه قم و مشهد دنبال شود.

معاونت امداد مستضعفان شکل می‌گیرد

تولیت آستان قدس رضوی، کمک و توجه به فقرا را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: به زودی معاونت امداد مستضعفان در این آستان شکل می‌گیرد تا کمک به این اقشار نیز به شکل جدی تری دنبال شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.