۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: 375149

منابع سوری از هلاکت ده‌ها تروریست در جبهه اللیرمون حلب و گسترش عملیات نیروهای ارتش در حومه حمص و دمشق خبر دادند.

هلاکت ده‌ها تروریست در حلب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزای تسنیم، نیروهای ارتش دامنه عملیات خود در حومه حمص و دمشق را گسترش دادند، ده‌ها تروریست هم در جبهه اللیرمون حلب به هلاکت رسیدند.

یک منبع میدانی گفت نیروهای ارتش سوریه استحکامات خود در تدمر در حومه شرقی حمص را تقویت کردند و مزارع واقع در شمال شرقی این شهر باستانی و تپه‌های اطراف را پس از هلاکت شماری از تروریست‌های داعشی و فرار تروریست‌های باقی‌مانده پاکسازی کردند.

این منبع میدانی افزود نیروهای ارتش همچنین منطقه الصوامع به سمت میدان نفتی آراک و کوه الزلفه در شمال تدمر را هم پاکسازی کردند.

منبع میدانی گفت داعشی‌ها در مناطقی که در اشغال خود دارند در وضع دفاعی قرار گرفته‌اند و ارتش در حال حاضر برای هموار کردن راه عملیات خود به سمت دیرالزور و الرقه تلاش می‌کند. جنگنده‌های ارتش نیز مواضع تروریست‌های داعشی در شهر السخنه در دورترین نقطه شرقی استان حمص را بمباران کردند.

در حومه دمشق هم نیزوهای ارتش توانستند بخش‌های وسیعی از شهرک الرکابیه و مطاحن الغزلانیه در نزدیکی جاده فرودگاه دمشق را پس از پاکسازی شهرک بالا در هفته گذشته، آزاد کنند که به کاهش منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در جاده غوطه شده است.

ادامه درگیری تروریست‌های تکفیری با یکدیگر در حومه دمشق

درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی تکفیری در غوطه شرقی برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد. بر اساس آنچه صفحات وابسته به گروه‌های تروریستی اعلام کرده‌اند تروریست‌های جبهه النصره و فیلق الرحمن که تشکل موسوم به جیش الفسطاط را تشکیل داده‌اند، تنها راه باقی مانده بین جنوب غوطه را بستند جایی که تروریست‌های جیش الاسلام بر آن مسلط است، تکفیری‌ها شهرک‌های بیت نایم و المحمدیه و دوما را در اشغال خود دارند.

بر اساس این گزارش، تروریست انتحاری جبهه النصره کمربند انفجاری خود را در نزدیکی تجمع تروریست‌های جیش الاسلام در منطقه الاشعری در غوطه شرقی منفجر کرد که به هلاکت هفت تروریست منجر شد. آمار تلفات جنگ داخلی میان تروریست‌های جیش الاسلام، فیلق الرحمن و جیش الفسطاط از پنجشنبه نهم  اردیبهشت تا کنون به 60 کشته رسیده است.

از شمال سوریه هم خبر می‌رسد که جنگنده‌های سوری و روسی مواضع تروریست‌های داعشی را درعمق حومه شرقی حماه به سمت شمال اثریا و جنوب خناصر بمباران کردند که به انهدام چندین خودرو منجر شد. در عملیات ارتش سوریه به سمت شهرک معان و روستای عطشان در حومه شمالی حماه هم، 20  تروریست جبهه النصره کشته و دو خودروی مجهز به تیربار، یک موشک‌انداز و چند خمپاره‌انداز منهدم شد.

خبر دیگر این‌که نیروهای ارتش سوریه حمله گروه‌های تروریستی به محور کارگاه‌های اللیرمون الخالدیه را دفع کردند که درنتیجه آن، ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند.

یک یگان از نیروهای دفاع ملی هم دو مقر تروریست‌ها را در غرب مسجد الرسول الاعظم در جمعیه الزهراء هدف قرار داد که به انهدام کامل آن منجر شد.

خبر دیگر این‌که تروریست‌های تکفیری چندین موشک به سمت محله‌های الاعظمیه، السلیمانیه و الاذاعه شهر حلب شلیک کردند که به کشته و یا زخمی شدن شماری ازغیرنظامیان منجر شد.

در حومه ادلب هم یک کارگاه ساخت بمب‌های دست ساز وابسته به گروه تروریستی احرارالشام در معره النعمان منفجر شد که تمام تروریست‌های حاضر در این مکان کشته شدند.

به گزارش خبرنگار تسنیم، در جنوب سوریه هم در نتیجه درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی موسوم به لواء‌شهداء الیرموک مرتبط با داعش و الجیش الحر و گروه‌های همپیمان در حومه غربی درعا طی ماه آوریل، 87 تروریست کشته شدند،‌27 غیرنظامی هم در نتیجه جنگ تروریست‌ها با یکدیگر و حملات آنها به مناطق مسکونی جان باختند.

در شرق سوریه نیز ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی،‌تجمعات تروریست‌های  داعشی در دیرالزور را هدف قرار دادند که به کشته شدن شماری از آنها منجر شد.

منطقه ابوفاس در غرب الشدادی در حومه جنوبی الحسکه هم شاهد درگیری‌ها میان نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک و تروریست‌های داعشی بود.

تروریست‌های داعشی نیز شهرک عین عیسی در حومه شمالی الرقه را با خمپاره هدف قرار دادند.

از سوی دیگر شبه نظامیان الجیش الحر پایبندی خود به آتش بس را که شامل لاذقیه و دمشق است، رد کرده اند.

روز گذشته فرماندهی کل ارتش سوریه از پایبندی به تمدید آتش بس در دمشق و غوطه شرقی و حومه لاذقیه به مدت 24 ساعت دیگر خبر داده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.