قدس آنلاین : معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان از حدود چهار هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در استان‌ها خبر داد و گفت: یكی از پروژه‌ها، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند است.

   ورزشگاه پانزده هزار نفری غدیر، تیر ۹۵ افتتاح می‌شود

سید عبدالحمید احمدی در حاشیه بازدید از ورزشگاه بیرجند، بدون اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تكمیل این پروژه‌ها در گفت وگو با خبرنگاران در بیرجند افزود: تنها برای تكمیل این ورزشگاه 150 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی پیشرفت فیزیكی این پروژه را بیش از 90 درصد ذكر كرد كه در صورت تأمین اعتبار لازم و پس از تكمیل، تیرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید. احمدی در ادامه گفت: با اولویت بندی پروژه‌ها و نیز همكاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شاهد رشد خوبی در تأمین بودجه عمرانی شركت توسعه و نگهداری مكان های ورزشی هستیم و امیدوارم اعتبار مورد نیاز این پروژه هم   100 درصد تخصیص یابد. تاكنون 170 میلیارد ریال صرف ادامه ساخت این ورزشگاه شده است.
ورزشگاه غدیر بیرجند با حدود 30 هزار متر مربع مساحت از بزرگ‌ترین پروژه ‌های ورزشی خراسان جنوبی است که در زمان شروع عملیات اجرایی آن اعتبار مورد نیاز بیش از 56 میلیارد ریال برآورد شده بود.
به گفته معاون وزارت ورزش و جوانان، عملیات اجرایی این پروژه از سال 1385 آغاز شد و طرح جامع آن بخش های گوناگونی دارد كه تكمیل آن زمانبر است، بنابراین در تیر ماه سال 95 افتتاح خواهد شد.
احمدی با اشاره به مكان یابی اشتباه برای هدایت آب‌های سطحی محل در ساخت این پروژه ورزشی ، اظهار كرد: با وقوع بارندگی و جاری شدن سیلاب، رواناب بخشی هایی از سطح ورزشگاه را فرا می‌گیرد.
وی افزود: نبود راه دسترسی مناسب هم از دیگر مشكلات پروژه است و قرار شد جلسه ای با استاندار خراسان جنوبی در تهران برای رفع این مشكل برگزار شود.
احمدی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام، یکی از معضلات حوزه ورزش است، افزود: بخش زیادی از پروژه‌های نیمه تمام بدون مطالعه آغاز شده است.
وی با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های ورزشی نیمه تمام در کشور به صورت کامل غیر فعال شده است، گفت: دغدغه ذهنی مدیران ارشد استانی باید حمایت و تقویت حوزه ورزش و جوانان باشد و ما خواستار تشکیل شورای ورزش در خراسان جنوبی هستیم. عزم وزارت ورزش و جوانان در سال 95 بسیار جدی است و خراسان جنوبی در حوزه ورزش قهرمانی وضعیت خوبی دارد.
وی در ادامه گفت: ششمین دوره طرح ملی جاده ولایت مردادماه امسال همزمان با دهه کرامت با مشارکت 6 استان و 20 شهر از کربلای معلی تا مشهد مقدس اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: تعیین تکلیف مدیران استانی و شهرستانی، حوزه اطلاع رسانی و رسانه‌ای، اجرای آیین مراسم افتتاحیه و تحویل پرچم مقدس رضوی به استان و بهره گیری از ورزشکاران ملی پوش می‌تواند شکوه و عظمت این طرح فرهنگی ورزشی را ارتقا دهد.
 استاندار خراسان جنوبی: وزارت ورزش به این استان نگاه ویژه داشته باشد
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در استان سعی می‌شود از تمام منابع و اختیارات استفاده شود، اما وزارت ورزش و جوانان نیز در رفع مشکلات توجه بیشتری به این استان داشته باشد.
وجه الله خدمتگزار در دیدار معاون فرهنگی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان افزود: آنچه ظرفیت های استان باشد، در حد توان کارمان را انجام می‎دهیم، اما انتظار داریم وزارت نیز عنایت ویژه‎ای به استان داشته است.
وی افزود: نسل جوان با انگیزه و علاقه و دوستدار نقش آفرینی در حوزه‎های گوناگون فرهنگی، مدیریت  و آموزشی است و سازمانی که می‎ تواند این قشر را هدایت کند، ورزش و جوانان است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: منابعی که در اختیار استان‎ها بوده، محدود است و در خصوص بحث یک درصد کمک سازمان‎ها در حوزه ورزش، کمک زیادی نخواهند توانست در این خصوص انجام دهند.
خدمتگزار تصریح کرد: یکی از مسایلی که به سلامتی و تندرستی مردم کمک می‎کند و هزینه‎ها را پایین می‎آورد، حوزه ورزش است.
وی تأکید کرد: نیازهای حوزه ورزش و جوانان در استان فراتر از چیزی است که در استان وجود دارد و وزارت باید توجه بیشتری در این خصوص داشته باشد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: گزارش تخصصی به وزارت داده شود تا در راستای رفع مشکلات این استان تصمیم‎های لازم اتخاذ شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.