قدس آنلاین- تبریز: رئیس میراث فرهنگی مراغه گفت: قرار گرفتن مراغه در بین ۷ شهر قابل تقدیر گردشگری کشور را آغازی بر تلاش هرچه بیشتر این شهرستان در ارائه خدمات بهتر در راستای جذب گردشگر و خدمات‌رسانی به آنها عنوان کرد.

خیز مراغه برای رقابت با شهرهای قدر در عرصه گردشگری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  یعقوب طالبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: انتخاب مراغه به عنوان شهر قابل تقدیر در حوزه گردشگری در رابطه با عملکرد نوروز 95 رویدادی خجسته برای این شهرستان به شمار می‌رود و قرار گرفتن مراغه در بین 7 شهر قابل تقدیر گردشگری کشور را باید آغاز خیز این شهرستان برای رقابت در حوزه گردشگری با شهرهای برتر دانست.

وی، کسب این عنوان برای مراغه را آغازی بر تلاش هرچه بیشتر این شهرستان برای ارائه خدمات هرچه بهتر در راستای جذب گردشگر و خدمات‌رسانی به آنها عنوان کرد.

طالبی افزود: بر اساس تصویب سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر انتخاب شهرهای برتر گردشگری در نوروز 95، هفت شهر برتر و هفت شهر به عنوان قابل تقدیر معرفی شدند.

رئیس میراث فرهنگی مراغه افزود: طبق تصمیم اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، این مهم در سال 95 برای نخستین بار در ایران به منظور ایجاد رقابت سالم در بین شهرها برای جذب گردشگر و ارائه بهتر خدمات به گردشگران صورت پذیرفت.

وی نحوه اطلاع‌رسانی به گردشگران، رویدادهای فرهنگی انجام شده در شهر، ارتقای خدمات شهری و واگذاری امور به مردم، میزان کاهش تصادفات درون شهری، نظارت بر تاسیسات گردشگری و رسیدگی به شکایات، میزان اقامت مسافران و هماهنگی مسئولان شهری در ارتباط با تردد گردشگران و مهمان‌نوازی از آنها را هفت شاخص انتخاب شهرهای برتر و قابل تقدیر گردشگری عنوان کرد.

طالبی با بیان اینکه شهرهای برتر و قابل تقدیر گردشگری در سه سطح، کلانشهرها، شهرهای بالای صد هزار نفر و شهرهای زیر صد هزار نفر مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند، یادآور شد: مراغه در بین شهرهای مهم در حوزه گردشگری و بالای 100 هزار نفر از قبیل کاشان، سبزوار، اهواز، شوشتر، رشت، فومن و انزلی موفق به کسب این عنوان شده است.

رئیس میراث فرهنگی مراغه، معیارهای اصلی انتخاب مراغه به عنوان شهر قابل تقدیر گردشگری در نوروز 95 را ارائه خدمات عمومی، هماهنگی با ارگان‌های دیگر، وضع عمومی آثار تاریخی، رضایت گردشگران، اطلاع‌رسانی و تبلیغات در فضای مجازی و رویدادهای فرهنگی اعلام کرد.

طالبی، اجرای طرح رایگان مراغه‌گردی در دو نوبت کاری را از اقدامات قابل توجه شهرستان عنوان کرد که رضایت گردشگران را به همراه داشت.

شهرستان مراغه با دارا بودن 515 اثر تاریخی و تپه‌های شناسایی شده، جزء 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می‌شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.