۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: 375202

خودکشی تبعه ایرانی متهم به قتل و فراری به افغانستان در هرات، قتل یک پلیس و خانم همراهش در پکتیکا، کشته شدن والی خودخوانده طالبان در قندهار و گروگان بودن ۳۰۰ طفل در دست گروگان‌گیران مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان است.

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزای فارس، خودکشی تبعه ایرانی متهم به قتل و فراری به افغانستان در هرات، بازداشت 3 تن در واکنش به گروگان گیری و قتل در ولایت سمنگان، کشته شدن فرمانده ارشد طالبان در بدخشان، قتل یک پلیس و خانم همراهش در پکتیکا، کشته شدن والی خودخوانده طالبان در قندهار با معاون و 43 همراهش، کشته شدن یک دانش آموزش مدرسه در انفجار مین طالبان در لوگر و گروگان بودن 300 طفل در دست گروگان‌گیران  مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان است.

خودکشی تبعه ایرانی متهم به قتل و فراری به افغانستان در هرات

یک ایرانی متهم به قتل که به افغانستان فرار کرده بود، شب گذشته در منطقه «جبرئیل» در ناحیه 9 شهر هرات خود کشى کرد.

مسئولان امنیتی در ولایت «هرات» خبر دادند که یک تبعه جمهوری اسلامی ایران به‌نام «روح الله تریمی» که پناهنده سازمان ملل متحد در این ولایت بود، شب گذشته در منطقه «جبرئیل» در ناحیه 9 شهر در منطقه «بخش چهارم امنیتى» بر اثر انفجار نارنجک خودکشى کرده‌است.

«عبدالروف احمدی» سخنگوی پلیس «هرات» به خبرنگار ما گفت: روح الله تریمی » در وصیت‌نامه و پیامک تلفنی که به مالک منزل محل سکونتش فرستاده، نوشته‌ است: جسد مرا به پدر و مادرم تحویل دهید تا مرا در «5 کوه» دفن کنند.

پلیس هرات شغل وى را فروشنده مرغ و تخم مرغ بیان کرده‌ و تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است.

به گزارش فارس، محمود افخمی رشیدی با تایید کشته شدن این فرد گفت: این تبعه ایرانی در ایران متهم به قتل بوده و به افغانستان فرار کرده بود.

افخمی افزود: پرونده این شخص نیز توسط پلیس اینترپل تکمیل و از دولت افغانستان خواسته شده بوده که او را تحویل ایران دهند اما به صورت مخفی زندگی کرده و سعی می‌کرده که خود را از دید همگان مخفی نگه دارد.

بازداشت 3 تن در واکنش به گروگان گیری و قتل در ولایت سمنگان

ریاست عمومی امنیت ملی در خبرنامه‌ خود نوشت: 3 تن از کسانی‌ که در قتل و ربودن یک تن در ولایت سمنگان دست داشتند، بازداشت شدند.

نیروهای امنیت ملی عملیاتی را برای بازداشت این افراد در شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان انجام داده‌اند و در نتیجه آن، 3 تن را در پیوند به قتل و گروگان‌گیری یک فرد در این ولایت بازداشت کرده‌اند.

شخصی که گروگان گرفته شده و به قتل رسیده نجیب الله قصاب نام داشته و گفته شده از سوی این افراد گروگان گرفته شده و سپس به قتل رسیده است.

این 3 فرد بازداشت شده اعتراف کرده اند که در قتل نجیب الله دست داشته اند.

کشته شدن فرمانده ارشد طالبان در بدخشان

وزارت کشور افغانستان از کشته شدن یک فرمانده ارشد گروه طالبان در فرماندار راغستان ولایت بدخشان خبر داد.

گفته شده که این فرمانده طالبان در اکثر حملات تروریستی در مربوطات ولایت بدخشان فعالیت داشته است.

قاری زبیر، یکی از افراد کلیدی طالبان در یک عملیات نیروهای پلیس ملی در ولایت بدخشان کشته شده است.

نیروهای امنیتی روز گذشته عملیاتی را در منطقه بند غوریله فرمانداری راغستان بدخشان راه‌اندازی کردند.

به گزارش فارس، گفته شده که این فرمانده طالبان در اکثر حملات تروریستی در بخش‌های ولایت بدخشان فعالیت داشته است.

در این عملیات گفته می‌شود که 3 عضو طالبان نیز زخمی شدند و مقداری جنگ افزار نیز بدست نیروهای پلیس ملی افتاده است.

قتل یک پلیس و خانم همراهش در پکتیکا

صبح امروز یک پلیس در مرکز ولایت پکتیکا ابتدا خانم و بعد خودش را به قتل رسانده است.

شاهدان عینی این حادثه گفته‌اند امروز یک پلیس به نام کلاخان در نزدیکی یک میدان در شهر شرنی مرکز ولایت پکتیا ابتدا با خانم همراهش گفت‌وگوی لفظی کرده و بعد او را با تیراندازی به قتل رسانده و سپس خود را کشته است.

معاون فرماندهی پلیس فرمانداری متاخان این ولایت وقوع این حادثه را تایید کرده و گفته است کلاخان از 10 سال پیش به این طرف به عنوان پلیس در بخش‌های این ولایت، انجام وظیفه کرده و 3 سال پیش با خانمش ازدواج کرده بود.

تاکنون علت این خشونت معلوم نیست اما بعضی از ساکنان محل گفته‌اند علت این خشونت اختلاف خانوادگی بوده است.

کشته شدن والی خودخوانده طالبان در قندهار با معاون و 43 همراهش

 وزارت کشور اعلام کرده که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در بخش‌های ولایت قندهار، والی خودخوانده طالبان در قندهار با معاون و 43 تن از افرادش کشته شده‌اند.

بر اساس خبرنامه منتشر شده این وزارت، در جریان عملیات به نیروهای امنیتی و غیر نظامیان آسیب نرسیده است.

به گزارش فارس، عملیات ویژه‌ نیروهای امنیتی و دفاعی به هدف سرکوب طالبان در روستای کته سنگ فرمانداری شاه ولی کوت ولایت قندهار راه‌اندازی کرده‌اند.

در خبرنامه آمده است که حیات مشهور به حاجی لالا والی نام نهاد طالبان برای قندهار و احمد شاه همت معاون او با 43 تن از افرادش در این عملیات کشته شده‌اند.

در این عملیات مقداری جنگ افزار نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

کشته شدن یک دانش آموزش مدرسه در انفجار مین طالبان در لوگر

مقام‌های محلی ولایت لوگر در شرق افغانستان اعلام کردند که در اثر انفجار مین جاسازی شده در این ولایت یک دانش آموز مدرسه کشته شده است.

گفته می شود که فرید احمد هنگامی بازگشت به خانه با مین جاسازی شده از سوی طالبان برخورد کرده و در نتیجه انفجار ایجاد  شده کشته شده است.

این رویداد هنگامی رخ داده است که فرید احمد شاگر مدرسه «خواب یاد» به خانه باز می گشت.

افراد طالبان بیشتر برای هدف قرار دادن نیروهای نظامی و کارمندان دولتی مین‌ها را در کنار جاده و زیر پل‌ها جاسازی می‌کنند، اما این اعمال طالبان همواره غیرنظامیان را قربانی گرفته است.

گروگان بودن 300 طفل در دست گروگان‌گیران

نهاد «مرکز هماهنگی جامعه مدنی» اعلام کرد که هم‏ اکنون 300 طفل در ولایات مختلف در دست گروگان‌گیران قرار دارد.

به گزارش فارس،‌ خانزمان امرخیل، رئیس مرکز هماهنگی جامعه مدنی اعلام کرده که هر لحظه امکان قتل این کودکان وجود دارد.

امرخیل از نحوه بدست آوردن این آمار خودداری کرد و تا هنوز نهادهای امنیتی نیز در خصوص آمار ارائه شده از سوی این نهاد اظهار نظری نکرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.