قدس آنلاین- سبزوار- سیدمحسن جعفری : معاون فرهنگي و اجتماعی دانشگاه حكيم سبزواري گفت :  قرآن کتاب قانون زندگی و سعادت دنیا و  آخرت است. 

قرآن نور المبین، حبل المتین و عروه الوثقی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حجت الاسلام رضا كشاورز که در سي و يكمين جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه هاي منطقه2و9 شرق كشور در سبزوارسخن می گفت از قرآن مجید بعنوان وحی الهی ، کتاب دین، عقیده، توحید ، کتاب اخلاق و کتاب تعلیمات یاد کرد و افزود : قرآن کتاب نظامات مدنی و سیاسی و نسخه کامله درمان دردهای اجتماعی و کتاب حکمت و بشارت و موعظه و هدایت است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب حیات و زندگی و راهنمای راه کمال دنیا و آخرت و عروج به معارج بلند انسانی و روحانی است تصریح کرد : هیچ‌کس با قرآن همنشین نمی‌شود مگر اینکه از نقصان‌های معنویش کاسته و بر کمالات حقیقی و فضایلش افزوده می‌شود.

دبیر سي و يكمين جشنواره قرآن و عترت دانشگاه هاي شرق كشور اظهار داشت : علی هذا ارتباط با این کتاب که برهان خاتمیت دین اسلام و بلکه دلیل قاطع صحّت نبوت همه انبیاء سلف و معجزه جاویدان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است به هر صورت که توفیق آن حاصل شود ارزنده و مغتنم است .

این مسئول فرهنگی تصریح کرد:شفای همه امراض روحی ما و همه بشریت، آشنایی با هدایت‌های قرآن مجید است که بشر را از تاریکی‌ها به نور و روشنایی و از سقوط در منجلاب‌های فساد، نجات می‌دهد.

وی همچنین از قرآن بعنوان نور المبین، حبل المتین ، عروه الوثقی، دستوررستگاری، خلاصی از اوهام و خرافات، هدایت به اندیشه‌های تابناک و نیز معارف عالیه یاد کرد و اظهار داشت : برای ترویج و دعوت قرآن، هیچ وسیله‌ای بهتر از خود قرآن و نشر هدایت‌های آن نیست.

 حجت الاسلام کشاورز خاطر نشان کرد : هرچه بیشتر با قرآن آشنا شویم و به سایه‌ی قرآن پناه ببریم به مراتب به بصیرت و آگاهی بیشتری نائل می‌شویم.

 وی در عین حال نيازهاي مادي و معنوي بشر را نهفته در معارف قرآن و مكتب اهل بيت (ع) دانست و افزود : هرچه با قرآن بيشتر ارتباط داشته باشيم امور دنيا و آخرت ما منظم‌تر خواهد شد.

 او اضافه کرد : تمام كاستي‌هاي جامعه ما ثمره توجه نكردن به قرآن است و مسلمانان مي‌بايست به قرآن متمسك و متوسل شوند و از اين خط خارج نشوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد : قرآن کریم برای اهل ادب در بلاغت درکلام، برای فلاسفه در فلسفه والهیات، برای هر دانشمند در علم مربوطه‌اش، برای جامعه شناسی در علم اجتماع، برای قانون گذار در وضع قوانین، برای سیاستمدار در فن سیاست ، برای حکومتها در مورد جهان‌داری و بالاخره برای همه جهانیان در همه شئون زندگی ، اعجاز بزرگ و بهت‌آوری است.

وی گفت : سي و يكمين جشنواره قرآن و عترت دانشگاه هاي شرق كشور با حضور دانشجويان 38 دانشگاه از استان هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، گلستان، مازندران، گيلان و سمنان مدت سه روز  در دو بخش بانوان و آقایان  در سه رشته حفظ، ترتیل و تحقیق در دانشگاه حکیم برگزار می شود.

كشاورز  محوریت این جشنواره را  فرهنگ و مضامين قرآني و ارتقاي سطح فرهنگ قرآني، اسلامي و اعتلاي اخلاق و ايمان ديني  بیان کرد و افزود: در بخش تحقيق 181 اثر به دبيرخانه اين همايش ارسال شد كه از این رقم  83 اثر مورد قبول كميته داوران قرار گرفت .

وي  یادآورشد : همچنین در رشته حفظ که در سه بخش حفظ كل، 10جزء، 20 جزء و پنج جزء قرآن كريم است  42 حافظ قرآن در اين جشنواره حضور دارند.

این مسئول فرهنگی دانشگاهی با تاکید بر اینکه در بخش ترتيل نيز 98 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است افزود :  از اين تعداد 19 اثر به بخش نهايي جشنواره راه يافته است.

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاريان ممتاز دانشجو و مراسم تجليل از پيشكسوتان قرآني از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره می باشد .

سي و يكمين جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه هاي منطقه2و9 شرق كشور از امروز بمدت سه روز به میزبانی دانشگاه حکیم سبزوار کلید خورد . /  13انتهای پیام 

 

 

 

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.