قدس آنلاین: مشاور عالی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: انتخاب مشهد به عنوان شهرجهانی سنگ‌های قیمتی در جهت توسعه توریسم لنگرتأثیرگذار است و تمام وقایع ثبت جهانی می‌شود و همیشه از مشهد حمایت می‌کنیم.

انتخاب مشهد به عنوان شهرجهانی سنگ‌های قیمتی در جهت توسعه توریسم تأثیرگذار است

به گزارش قدس آنلاین، یوشا کریشنا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در تالار حافظ هتل پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: از تمام لحظاتی که در مشهد بودم اذت بردم و بازدیدی از مدارس، گالری‌ها و مراکز صنایع دستی این شهر صورت پذیرفت و مهمان‌نوازی خاص مشهدی‌ها در این شهر برایم بسیار جذاب بود.
وی افزود: در این حضور تصمیم گرفته شد که مشهد به عنوان شهر جهانی صنایع دستی به شورای جهانی صنایع دستی معرفی شود، این پروسه 30 روز زمان می‌برد تا به این شورا منعکس شود و در صورت تأیید نامه رسمی آن را دریافت می‌کنیم و به احتمال 99.9 درصد این رویداد رخ می‌دهد.
مشاور عالی منطقه آسیا و اقیانوسیه  شورای جهانی صنایع دستی درباره جایگاه مشهد در حوزه صنایع دستی، خاطرنشان کرد: مشهد امتیاز بالایی را به لحاظ استانداردهای ارزش، اطلاعات و سیستم آموزشی سنگ‌های قیمتی کسب کرد و قسمت‌هایی هم که نیاز به حمایت بیشتر داشتند شامل بخش‌های نوآوری و فناوری بود.
کریشنا تصریح کرد: از آنجا که محصولات زیادی در مشهد وجود دارد، می‌توان این محصولات را به بازار جهانی صادر کرد و به طبع آن افزایش صادرات را هم برای این شهر مذهبی و زیارتی خواهیم داشت.
وی تأکید کرد: در حوزه صنایع دستی رقابت برای انتخاب شهرجهانی مطرح نیست و مهم میزان توانمندی بوده است و ممکن است که مشهد در حوزه‌های دیگر هم از توانمندی‌های بالایی برخوردار باشد.
مشاور عالی منطقه آسیا و اقیانوسیه  شورای جهانی صنایع دستی ادامه داد: در این بازدیدهای دو روزه محصولات مشابهی با طراحی یکسان دیده شد و با وجود آنکه توانایی بالایی مشاهده شد، اما باید برای توسعه بازار از روش سنتی خارج شد و به سمت نوآوری در بازار حرکت کرد.
کریشنا با اشاره به برگزاری گردهمایی سراسری مجمع عمومی صنایع دستی جهان در اصفهان، گفت: برگزاری گردهمایی سراسری مجمع عمومی صنایع دستی جهان با حضور نمایندگان صنایع دستی تمامی قاره‌ها در تاریخ 25 سپتامبر (4 مهر ماه) امسال به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود و در طول این گردهمایی نمایشگاه بزرگی برگزار می‌شود که فرصت خوبی برای معرفی محصولات خود و آشنایی با محصولات دیگران است.
وی افزود: تمایل داریم تا تحقیق ویژه‌ای برای شهرهای دارای سنگ‌های قیمتی سراسر جهان داشته باشیم و این اقدام از مشهد آغاز شد.
مشاور عالی منطقه آسیا و اقیانوسیه  شورای جهانی صنایع دستی از برگزاری گردهمایی سراسری مجمع عمومی صنایع دستی جهان از تبادل همکاری با ایران استقبال کرد و گفت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از ارتباط میان کشورها سخن گفت و اعلام کردیم که آماده تبادل همکاری‌ها در حوزه صنایع دستی هستیم.
کریشنا بیان کرد: انتخاب مشهد به عنوان شهرجهانی سنگ‌های قیمتی در جهت توسعه توریسم هم تأثیرگذار است و تمام وقایع ثبت جهانی می‌شود و همیشه از مشهد حمایت می‌کنیم.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.