قدس آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: پیشنهاد مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی مطرح شد و در این رابطه نظر هیئت داوران شورای جهانی صنایع دستی هم مثبت بوده است.

مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی معرفی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین‌زارع‌صفت امشب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در تالار حافظ هتل پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهاد مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی مطرح شدو در دو سال گذشته اصفهانبه عنوان شهر جهانی صنایع دستی و تبریز به عنوان شهر جهانی فرش‌های دستی معرفی شدند.
وی افزود: مشهد این استحقاق را داشت تا به عنوان یکی از کاندیداهای شهرهای سنگ‌های قیمتی مطرح شود و این پیشنهاد مورد تصویب شورای جهانی صنایع دستی واقع شد و هیئت داوران آن به مشهد سفر کردند و این موضوع را مورد ارزیابی قرار دادند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نظر هیئت داوران را در ارزیابی‌های صورت گرفته مثبت اعلام کرد و گفت: نمایندگان هیئت داوران ارزیابی‌های لازم را صورت دادند و بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، تحقیق و پژوهش، آزمایش و آزمایشگاه‌های مرجع، کالاهای صادراتی و غیره مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتیجه جمع‌بندی داوری طی یک ماه آینده و پس از بررسی رئیس شورای جهانی صنایع دستی در چین اعلام می‌شود.
زارع‌صفت تصریح کرد: مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی و پشتوانه فرهنگی، هنری، تاریخی، صنعتی و معدنی‌ای که دارد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این ظرفیت‌ها مورد توجه هیئت 5 نفره داوران قرار گرفت.
وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت در مشهد، تأکید کرد: مشهد به عنوان دبیرخانه شورای ملی گردشگری و سوغات سفر و زیارت انتخاب شده که در این رابطه اقداماتی صورت پذیرفته و دومین نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت به مدت دو روز و در روزهای 17 و 18 اردیبهشت ماه با حضور معاون رئیس جمهور و معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در هتل میثاق برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 15 محصول ارائه می‌شود و فرصت خوبی برای توسعه صنایع دستی کشور و استان و همچنین تقویت سوغات سفر و زائر بوده است و این اقدامات در بحث اقدام و عمل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری بسیار مؤثر است، زیرا کمک به رشد کالای داخلی شده و زمینه تحقق این خواسته به‌حق معظم‌له را هم فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.