به گزارش قدس آنلاین از ملایر ؛ حجت‌الاسلام حسین مقدس، از اساتید حوزه ودانشگاه با اعلام مطلب فوق افزود: مبانی فکری و عقیدتی سنگ بنای تمامی جریاناتی هستند که در طول تاریخ به وقوع پیوستند و هیچ حرکت، جنبش، نهضت یا انقلابی را نمی‌توان یافت مگر اینکه براساس یکسری اندیشه‌ها پی‌ریزی می‌شوند.

یادگیری آثار شهید مطهری موجب صیانت جامعه از سقوط و تباهی خواهد بود

وی خاطرنشان کرد: تمدنی را که پیامبر اسلام(ص) در جزیرة‌العرب بر پاداشتند برخاسته از آموزه‌های وحیانی و الهی بود که توانست در اندک مدتی بخش وسیعی از جهان را تحت لوای خویش درآورد و از آن زمان تاکنون تمدن اسلام در برابر تمامی تمدن‌ها و فرهنگ‌های زمان همواره برتری خود را به نمایش گذاشت.
وی اظهار کرد: از آغاز طلوع و درخشش اسلام عزیز تاکنون ستارگان و عالمان سترگی درخشیدند که انوار وجودی‌شان ظلمت‌ها را در نوردیده و روشنی‌بخش تمام محافل و مجالس شده است.
این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: استاد و معلم شهید علامه مطهری جزء نوادر مردانی بود که از آغاز تا پایان عمر مبارکش همواره منشأ برکات فراوانی شد، شخصیت منحصر به فردی که در تمام آثارش «توحید» می‌درخشد و تمامی عمرش را صرف پیاده کردن کلمه «الله» کرد و پاداش آن را نیز به حق دریافت.
مقدس تاکید کرد: برای همه کسانی که در حوزه معارف اسلامی کار می‌کنند مسلم است که تمسک به آثار کم‌نظیر این استاد شهید موجب ترقی و سعادت خواهد بود، آثاری که نه تنها دروازه ورودی به معارف شناخته می‌شوند بلکه قدرت سازندگی ساختار فکری، نظامی را نیز دارند.
این عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی ملایر گفت: شهید مطهری، به اندازه وسع خویش اشراف کاملی نسبت به جهان‌بینی الهی و مادی داشت و توانست با به چالش کشاندن پایه‌های سست ایدئولوژی‌های مادی، زیبایی نظام توحیدی را به نمایش بگذارد؛ در جهان‌بینی توحیدی، خداوند متعال اول و آخر ظاهر و باطن هر چیزی است و از منظر شهید مطهری درخت انسانیت اگر بخواهد به راستی بارور شود و میوه دهد، باید ریشه توحیدی و ایمانی داشته باشد.
وی افزود: شهید مطهری، استاد بزرگی بود که هرچند در مباحث سنگین فلسفی صاحب قلم و نظر بوده اما توانست به تعبیر حضرت امام(ره) با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی با زبان مردم و بدون اضطراب به تعلیم و تربیت جامعه بپردازد.
مقدس ادامه داد: یکی از ویژگی‌های زیبای استاد شهید این است که در عین عقلانیت و بهره جستن از تفکر و اندیشه، هرگز از ایمان و تعبد خاص در برابر خدای متعال کناره‌گیری نکرد و ثابت کرد که بین تعبد وحیانی و تفکر عقلانی نه تنها منافاتی نیست بلکه موّید یکدیگرند.
وی تصریح کرد: آنچه در آثار این معلم شهید قابل شک و تردید نیست، این است که شاکله اندیشه‌های او براساس هندسه معرفت دین ترسیم شده بود که عمده‌ترین شاخصه آن را دفاع همه‌جانبه از اساس دین و رد تمامی مذاهب باطل می‌توان دانست.
مقدس خاطرنشان کرد: آنجا که بنیان‌گذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی آثار این استاد شهید را برای هر عامی و عارف سودمند می‌داند و ناخدا و کشتی‌بان این نظام، مبانی فکری انقلاب و پایه‌گذاری عقیدتی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تفکرات شهید مطهری معرفی می‌کنند، از خود پرسیده‌ایم که تا چه اندازه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، طلاب و دانشجویان با آثار این معلم شهید انس و الفت دارند؟
وی تأکید کرد: شکی نیست که شیوع و فراگیری آثار شهید مطهری موجب صیانت جامعه از سقوط و تباهی است بنابراین از دیدگاه مقام عظمای ولایت و رهبری «اگر بخواهیم این نظام در ذهن مردم تعمیق شود و حرکت انقلابی این مردم همچنان ادامه یابد، باید افکار مطهری در بین مردم رواج پیدا کند».
مقدس یادآور شد: شهید مطهری، صاحب رسالتی مطهر و خطیر بود و همه هستی خود را برای اتمام این رسالت بکار گرفت و فدای توحید کرد و هرچند ساعتش را برای نماز شبش آماده کرد اما قبل از فرارسیدن سحر به سوی معبودش پرواز کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.