قدس آنلاین/ علی محمدزاده: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار مشهد از آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد از فردا خبر داد.

آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد از فردا

خلیل‌الله کاظمی گفت: این نمایشگاه بعدازظهر 15 اردیبهشت ماه افتتاح و تا 19 اردیبهشت ماه جاری دایر خواهد بود و اصلی‌ترین هدف آن رفع نیاز شهروندان در این بخش با هزینه کمتر و کیفیت بهتر است.
وی افزود: در این نمایشگاه سعی شده است به تمام نیازهای شهروندان در حوزه گل و گیاه اعم از آموزش نحوه نگهداری و آشنایی با آفات پاسخ داده شود.
کاظمی گفت: ما به دنبال ترویج بیشتر آشتی با گل هستیم، زیرا سرانه کشور در این حوزه بسیار پایین است و در حالی که سرانه اروپا 77 شاخه گل می‌باشد، این رقم در ایران 14 شاخه گل است. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هم اکنون سرانه فضای سبز مشهد کمی بیشتر از 13 متر است که امیدواریم تا پایان سال جاری به 5/13 متر برسانیم، اما مسأله اصلی در شهر مشهد پراکندگی لکه‌های سبز است، زیرا در برخی مناطق عملاً امکان ایجاد فضای سبز وجود ندارد. هم اکنون 2 هزار و 900 هکتار فضای سبز شخصی، 202 هکتار اداری، 500 هکتار مربوط به آستان قدس و 585 هکتار فضای سبز مجموع دارایی‌های فضای سبز مشهد است.
کاظمی در پاسخ به خبرنگار ما درباره مراقبت از گونه‌های سبز شهری (درختان، چمن...) در برابر آفت‌ها نیز گفت: یکی از وظایف مدیریت جنگلداری مقابله با آفات به منظور حفظ وضعیت موجود است که اقدامات متنوعی صورت می‌گیرد، به طور مثال اسکن درختان و تزریق آفت کش‌ها یا موادآلی به آوندهای درختان از آن جمله است.در همین راستا می‌توان به مقابله جدی با کرم سفید ریشه و سوسک چوبخوار اشاره کرد. در سال جاری نیز 50 میلیارد ریال اعتبار برای این مدیریت در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد نیز گفت: در سال جاری 350 شرکت در نمایشگاه گل و گیاه شرکت خواهند داشت.
سلامی گفت: سال گذشته 400 هزار نفر از نمایشگاه گل و گیاه مشهد دیدن کردند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این آمارها افزایش یابد.  وی افزود: در نمایشگاه امسال انواع گل‌ها و گیاهان عرضه خواهد شد و خدماتی چون گیاه پزشکی مشاوره، طراحی پارک‌های کم نهاده، مباحث آبیاری در قالب‌های متنوع به شهروندان داده خواهد شد.
وی ادامه داد: تخفیف 10 تا 15 درصدی قیمت محصولات در نظر گرفته شده و حتی بن‌های ویژه‌ای در اختیار ادارات قرار می‌گیرد تا در اختیار کارکنان خود قرار دهند که 30 درصد از محل یارانه شهرداری و 70 درصد از سوی اداره مربوط پرداخت می‌شود.وی زمان نمایشگاه را 17 تا 22 هر شب و از 11 صبح تا 11 شب جمعه اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.