مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به خرید ۸۸۵ هزار تن گندم به نرخ تضمینی گفت: امکان تأمین نیاز گندم صنف نانوایی و صنعت از تولید داخل فراهم است.

۸۸۵ هزار تن گندم به نرخ تضمینی خریداری شد/ امکان تأمین گندم خوراکی و صنعتی از تولید داخل

به گزارش قدس آنلاین،علی قنبری در گفت‌وگو با فارس گفت: خرید تضمینی گندم هم اکنون در 8 استان جنوبی کشور در حال انجام است که خوزستان با خرید 577 هزار تن رکورد‌دار بیشترین خرید این محصول است.

قنبری با بیان اینکه مقدار خرید هم اکنون به 885 هزار تن رسیده، افزود: سال گذشته در همین مقطع زمانی 683 هزارتن گندم خریداری شده بود که امسال در مقایسه با سال گذشته، رشد حدود 20 درصدی در خرید گندم رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی تصریح کرد: تاکنون 360 مرکز خرید در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد فعال شده‌اند و تعداد محموله‌های تحویل گرفته شده از کشاورزان با توجه به افزایش میزان خرید، به بیش از حدود 100 هزار محموله رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد‌: گندم تولیدی امسال با رویکرد کیفیت و کاهش هزینه‌های تبعی خریداری می شود و تامین نیازهای مصرفی خبازی‌ها و صنف و صنعت از طریق تولید داخل امکانپذیر است.

قنبری با اشاره به بارندگی و بروز سیل‌های اخیر در کشور بیان داشت: این حوادث تاثیر چندانی بر تولید گندم نداشته است و به لطف خدا امسال با خرید بیش از 9 میلیون تن گندم، در زمینه تامین نیازها به خودکفایی کامل می‌رسیم.

وی تصریح کرد: با توجه به قیمت فروش آزاد گندم توسط دولت به نرخ 900 تومان، واردات گندم برای مصارف صنف و صنعت توجیه اقتصادی ندارد و ما این امکان را داریم که گندم مورد نیاز صنف و صنعت از محل تولید داخل، تامین شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.