قدس آنلاین: رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان گفت: تعرفه موثر در واردات باید طوری باشد که به نفع تولید کننده داخل باشد اما مافیای واردات قوی‌تر از قانون عمل می‌کند.

تعرفه موثر واردات باید به نفع تولید کننده داخل باشد

به گزارش قدس انلاین از اصفهان، موسی رهنمایی با اشاره به تجمع دامداران استان اصفهان در مقابل استانداری اصفهان، اظهار داشت: این دامداران به دلیل عدم اجرای قوانین مصوبه دولت تجمع کردند.

وی بیان کرد: دامداران به دنبال اجرای کامل ماده ۱۱ ، ۱۹ و ۲۰ نظام جامع قانون دامپروری مصوبه سال ۸۸ ، ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری خرید تضمینی و اجرای خود قانون خرید تضمینی مصوبه سال ۵۵ و اصلاحیه آن در سال ۶۸ هستند.

رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان تصریح کرد: با وجودی که از سال ۹۳ تاکنون شاهد افزایش نرخ ۵۹ درصدی محصولات دامی در سطح بازار هستیم اما هیچ گونه تغییری در افزایش قیمت مواد خام دامی از دامداران نشده است.

وی اعلام کرد: واردات شیر خشک، کره و گوشت باید به نوعی باشد که رعایت حال تولیدکننده داخلی شود.

رهنمایی با اشاره به اینکه تعرفه موثر در واردات باید طوری باشد که به نفع تولید کننده داخل باشد اما مافیای واردات قوی‌تر از قانون عمل می‌کند، افزود: برای مصرف کننده از آن سوی جهان، کره با نرخ حدود ۹ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می شود که با صرف دو هزار تومان برای هزینه بسته بندی و هزار تومان برای حمل و نقل در نهایت یک کیلو کره خارجی با قیمت ۲۶ هزار تومان در بازار داخلی توزیع می‌شود و این در حالی است که با اجرای تعرفه موثر قیمت یک کیلو کره داخلی کمتر از این نرخ می‌شود.

وی گفت: با قرار دادن این موضوعات در کنار هم به نقش قوی دلالان پی می‌بریم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.