قدس آنلاین - ایلام: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان تجهیزات و بخش‌هایی به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها اضافه شده که بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ريال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

هزینه ۱۵۰۰ میلیارد ريالی در حوزه سلامت ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر عبدالنور کردجمشیدی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال جاری راه‌اندازی بیمارستان تک جنسیتی زنان در محل بیمارستان آیت‌الله طالقانی است، اظهارداشت: از طرح‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی بخش رادیوگرافی هم‌چنین راه‌اندازی بیمارستان تک جنیستی با مدیریت و عوامل اجرایی زن در محل کنونی بیمارستان آیت‌الله طالقانی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک هزار و 500 میلیارد ريال در حوزه سلامت استان هزینه شده است، افزود: این میزان هزینه در بخش های مختلف همچون راه‌اندازی بخش فوق‌تخصص خون، احداث بخش نوزادان با 20 تخت و راه‌اندازی بخش جراحی چشم و پوست در مراکز درمانی صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به انجام روزانه بیش از 20 عمل جراحی از ناحیه چشم در بیمارستان آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مرکز بیماران سرطانی با 20 میلیارد ريال اعتبار در بیمارستان مصطفی خمینی ایلام راه‌اندازی شده و رفت و آمد بیماران سرطانی را به استان‌های هم‌جوار و مرکز کشور در حد قابل توجهی کاهش داده است.

دکتر عبدالنور کردجمشیدی با بیان این مطلب که اتاق‌های عمل بیمارستان امام‌خمینی (ره) از 6 به 12 اتاق افزایش یافته است، بیان داشت: بخش ICU بیمارستان امام (ره) سال گذشته توسعه پیدا کرد و از جهت دیگر به صورت موقت بخش سوختگی در این بیمارستان راه‌اندازی شده است، راه‌اندازی بخش ویژه اطفال نیز یکی دیگر از بخش‌های بیمارستان بوده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این به ‌صورت جّد به‌دنبال توسعه فضای اورژانسی در شهرستان‌ها هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.