در دیدار معلمان منتخب با وزیر آموزش و پرورش مسائلی همچون عدم تعیین ردیف بودجه خاص برای اجرای سند تحول بنیادین، ناتوانی خانواده‌ها از پرداخت هزینه‌های شبانه روزی و ترک تحصیل دانش‌آموزان و هزینه‌های بالای آب و برق مدارس مطرح شد.

سند تحول بنیادین روی زمین می‌ماند/ترک تحصیل از مدارس شبانه‌روزی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، احمد رحیم‌خانی یکی از معلمان منتخب سال 95 در دیدار معلمان منتخب با وزیر آموزش و پرورش که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، جمعی از مطالبات معلمان و مشکلات آموزش و پرورش کشور را مطرح کرد.
وی با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی یکی از دغدغه‌های فرهنگیان است و ناتوان از تأمین نیازهای فرهنگیان در بخش درمانی است، گفت: سند تحول بنیادین جامع و کامل است اما مشخص نیست که این سند با چه اعتباری عملیاتی خواهد شد.
این معلم منتخب افزود: هم اکنون بزرگ‌ترین مشکل پیش رو این است که سند تحول بنیادین با چه بودجه‌ای و از چه ردیفی قرار است اجرایی شود. باید فکری کرد تا این سند بر روی زمین نماند چرا که اجرای آن بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش و مشکلات معیشتی فرهنگیان را حل می‌کند.
رحیم خانی با اشاره به مشکلات مدارس شبانه‌روزی، ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل فقر مالی توانایی پرداخت هزینه‌های 200 تا 300 هزار تومانی این مدارس را نداشته بنابراین مانع از تحصیل فرزندانشان می‌شوند.

وی تصریح کرد: بنده 35 مقاله علمی دارم اما این مقالات هیچ تأثیری در ارتقای شغلی‌ام نداشته درحالیکه هم‌ردیف من در آموزش عالی با این تعداد مقاله در رتبه استاد تمام قرار می‌گیرد.
این معلم منتخب با اشاره به اینکه تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها مستهلک است، افزود: بدهی آب، برق و گاز مدارس مشکل ساز شده است. مدرسه‌ای که بنده در آن تدریس می‌کنم 15 میلیون سرانه برای 150 دانش آموز در طول سال دریافت می‌کند درحالی که هم اکنون 10 میلیون تومان بدهی بابت هزینه‌های آب و برق داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.