کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: بهتر است مجلس را به حال خود بگذاریم تا نمایندگان مجلس برای ریاست مجلس دهم تصمیم بگیرند نه‌اینکه گروه‌ها و احزاب از بیرون خود را مطرح کنند.

افراد خارج از مجلس در انتخاب رئیس مجلس دخالت نکنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سید محمد غرضی کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، درباره محتمل‌ترین گزینه برای ریاست مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: خارج از مجلس برای مجلس تصمیم گرفتن، ظلم به مجلس است؛ چراکه 290 نفر شخصیت زحمت کشیده و رأی آورده‌اند و از بیرون برای آنها تصمیم گرفتن، با نظام فکری جمهوری همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: بهتر است مجلس را به حال خود بگذاریم تا نمایندگان مجلس برای ریاست مجلس دهم تصمیم بگیرند نه‌اینکه گروه‌ها و احزاب از بیرون خود را مطرح کنند، به‌جای اینکه مجلس تصمیم بگیرد.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: بنده قبل از انتخابات گفتم که مجلس دهم قاعده اجتماعی قوی‌تری دارد و اکنون مشاهده می‌کنیم که این مجلس با قاعده اجتماعی قوی تشکیل شده است.

غرضی تصریح کرد: باید فردی رئیس مجلس باشد که قاعده مجلس با وی همکاری کند، نه‌اینکه شخصیت‌هایی که در بیرون صاحب اسم و رسم هستند.

وی یادآور شد: به‌نظر بنده بهتر است کسی رئیس مجلس باشد که تمام آرای مجلس را داشته باشد و جمهوریت به‌معنای اجماع است؛ جمهوریت به‌معنای دموکراسی‌ای نیست که نصف به‌علاوه یک در آن حرف اصلی را بزنند؛ بلکه جمهوریت در اسلام به‌معنای اجماع است و امیدوارم مجلس بتواند با اجماع در داخل خود رئیس تعیین کند و تماماً رأی دهند و به‌صورت یک قوه درآید.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر اختلافی در مجلس دهم باشد و یکی رئیس و یکی نایب‌رئیس شود و با همدیگر اختلاف نظر داشته باشند و مجلس دوتکه شود، به‌ضرر مردم است و مجلس از صورت قوه در می‌آید.

غرضی تأکید کرد: مجلس یک شخصیت است که می‌تواند بین خود اجماع به وجود آورد و از بیرون به آن چیزی تحمیل نشود.

وی در خصوص گزینه‌های ریاست مجلس دهم خاطرنشان کرد: من صلاح خودم نمی‌دانم که اشخاص را برای ریاست مطرح کنیم، مگر اینکه مجلس خودش تصمیم بگیرد. همیشه حقوق عامه بر خاصه ترجیح دارد و قاعده مجلس مانند قاعده جامعه است و باید احترام آن نگه داشته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.