مدیر کل مرکز سلامت، جمعیت و خانواده و مدارس وزارت بهداشت از کاهش آمار سقط جنین در کشور خبر داد.

کاهش آمار سقط جنین در کشور/ برنامه های پیشگیرانه برای باروری زنان آسیب پذیر

به گزارش قدس آنلاین،محمد مهدی گویا مدیر کل مرکز سلامت، جمعیت و خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جایگاه موضوع جمعیت در برنامه ششم توسعه گفت: 6 بند از 14 بند سیاست های ابلاغی مربوط به وزارت بهداشت است که یکی از بندها میزان باروری کلی باید به 2.1 در سطح جانشینی برسد.
وی در خصوص آموزش هایی پیشگیری از بارداری عنوان کرد: بعد از ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری و اجرای آن توسط معاونت ریاست جمهوری ، 6 مورد از آن که در زمینه جمعیت بوده از جمله سلامت مادران برای داشتن جمعیت شاداب است .
گویا افزود: بحث پیشگیری از بارداری برای کنترل موارد پر خطراز جمله زنان آسیب پذیر مثل کارتن خواب ها و افراد بیماری که سلامتی آنها به خطر می افتد با مشاوره و راهنمایی صورت می گیرد.
مدیر کل مرکزسلامت ، جمعیت ، خانواده و مدارس در خصوص میانگین سن ازدواج در جامعه بیان کرد: میانگین سن ازدواج در دختران 24 و پسران 28 سال است که در برخی از استان ها از جمله تهران این میانگین تا 4 سال بیشتر و در شمال تهران به 10 سال بیشتر می رسد.
وی تاکید کرد: بهترین سن باروری 18 تا 35 سال است .
گویا درخصوص میزان سقط جنین در کشورگفت: طبق بررسی سال 91 حدود 200 تا 250 میزان سقط جنین داشتیم که در سال 93 از حدود یک میلیون 700 هزار بارداری یک میلیون و 530 هزار منجر به فرزند آوری شد که ما به تفاوت آن همان میزان سقط جنین است .
وی خاطر نشان کرد: با برنامه هایی که وزارت بهداشت برای آگاهی جامعه از عوارض سقط جنین از جمله ناباروری ، مشکلات روحی و افسردگی و عفونت ها داشته ، خوشبختانه این آمار رو به کاهش است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.