رئیس‌جمهور گفت: برجام مذاکراتی برد برد برای دو طرف بود، به نحوی که ۱۸۸ کشور از نتایج آن نفع می‌برند.

برخی کشورهای منطقه از نتایج برجام عصبانی‌اند/ ۱۸۸ کشور از برجام نفع می‌برند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ضمن تقدیر از نمایندگان کشورهای خارجی و به خصوص رئیس‌جمهور روسیه که نماینده‌اش را به این نمایشگاه اعزام کرده است، گفت: از همه نمایندگان کشورهای خارجی به ویژه کشور دوست و همسایه‌مان روسیه که میهمان ویژه در این نمایشگاه هستند، تشکر می‌کنم. از همه مسئولان و نمایندگان مجلس و نیز شهردار تهران نیز به دلیل برگزاری نمایشگاه در چنین فضایی تقدیر می‌کنم.

وی افزود: البته نمایشگاه کتاب ظاهرا به سرمنزل نهایی رسید و بعد از دو مکان که در سال‌های گذشته جابجا شد، خود را به مقصد نهایی رساند؛ بسیار خوشحالم که امروز این نمایشگاه آغاز به کار و افتتاح شد. از شهردار تهران و همه مسئولان و دست‌اندرکاران که این فضای بسیار بزرگ و زیبا را برای برگزاری نمایشگاه بوجود آورده‌اند، تقدیر می‌کنم. این نمایشگاه روبروی حرم مطهر امام(ره) است که امیدوارم این قدم خیر و مبارکی برای کشور عزیز ما باشد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز پس از اجرایی شدن برجام وارد صحنه و صفحه جدیدی شده‌ایم، اظهار داشت: چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیای ما امروز با دنیای پسابرجام کاملا متفاوت است، در طول یک سال گذشته که از زمان اجرای برجام و مذاکرات گذشته، آثار این موفقیت را در مذاکرات بین‌المللی و در ملاقات‌های خارجی که داشته‌ام، دیده‌ام و به ابعاد جدیدی به این مسئله توجهم جلب شده است.

وی اضافه کرد: ملت ما در یک مذاکرات بسیار پیچیده‌ و واقعه مهم تاریخی در برابر قدرت‌های جهانی به موفقیت‌های بزرگی دست یافت که به نفع هر دو طرف بود؛ معمولا در مذاکرات یک طرف پیروز می‌شود و دیگری شکست می‌خورد، اما این مذاکرات به نفع ما، منطقه و جهان بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر مقامات خارجی به ایران گفت: امروز شرکت‌ها و مقامات خارجی که به ایران می‌آیند به این موضوع تاکید دارند که اختیارات بانکی خارجی به سمت کشور سرازیر شده که این نشان می‌دهد این مذاکرات به نفع هر دو طرف بوده است.

روحانی اضافه کرد: اگر یک کشور در ایران کار زیربنایی می‌سازد هم او و هم ما از آن نفع می‌بریم. ورود یک شرکت و سرمایه خارجی به کشور باعث می‌شود که ما پروژه‌هایی را که می‌خواستیم در 40 سال انجام دهیم بتوانیم در 4 یا 5 سال به سرانجام برسانیم و این بسیار اهمیت دارد.

رئیس قوه مجریه برجام را مذاکراتی برد برد برای ایران و 1+5 دانست و افزود: البته در منطقه ما یکی دو کشور هستند که خیلی از نتیجه برجام احساس ضرر می‌کنند، البته همواره در دنیا همین‌طور است. 188 کشور از برجام نفع می‌برند و ممکن است دو کشور هم ضرر کنند، این وضعیت دنیاست.

وی با تاکید بر اینکه برخی کشورهای منطقه از نتایج و دستاوردهای برجام عصبانی‌اند و به دنبال کارشکنی در مسیر اجرای آن هستند، افزود: ملت بزرگ ایران که این مسیر را به هدف رسانده در ادامه راه هم با قدرت آن را ادامه خواهد داد و به سرانجام خواهد رساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    به غیرازخودمان