۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 375471

اواخر سال گذشته وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان از توافق احتمالی اعزام ۲۵ هزار کارگر افغان به عربستان سعودی خبر داده بود اما به تازگی مقامات ریاض به طور مشروط با این برنامه موافقت کرده است.

اعزام کارگران افغان به شرط سعودی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مقامات افغان اعلام کردند که ریاض به صورت مشروط به کارگران افغان مجوز کار در عربستان سعودی را صادر خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی افغانستان، معاون وزیر امور شهدا، معلولین، کار و امور اجتماعی با انتشار بیانیه‌ای گفته که شورای وزیران پیشنهاد کرده است تا برای بررسی این مسئله کمیته دولتی تشکیل شود.

کارگران افغان تاکنون با پاسپورت افغانستانی در عربستان سعودی اجازه کار نداشتند و با گذرنامه پاکستانی و دیگر کشورها در عربستان سعودی مشغول به کار بودند.

«نسرین اوریاخیل» وزیر «کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین» افغانستان چندی قبل اعلام کرده بود که مقامهای این وزارتخانه در پى توافق محمد اشرف غنى و شاه عربستان 25 هزار کارگر افغان را به این کشور اعزام می‌کند.

رئیس جمهور افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی با شاه عربستان این توافق را انجام داده بود.

براساس گفته‌های وزیر کار افغانستان، شرکت‌های خصوصی علاوه بر اعزام این کارگران، تمامى هزینه‌های آنها را نیز پرداخت خواهند کرد اما در عوض بخشی از حقوق ماهیان این کارگران به این شرکت‌ها تعلق می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.