معاون وزیر جهاد کشاورزی از خرید ۱۰ میلیون تن گندم در سال جاری از گندم‌کاران خبر داد.

 خرید ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، علی قنبری‌ - مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی - در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو مازندران اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی نقش نخست مثبت کردن رشد اقتصادی کشور را دارد.

وی با بیان اینکه شرکت بازرگانی نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد، تصریح کرد: امسال 10 میلیون تن گندم از گندم‌کاران خریداری می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود این محصول وارد نشود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تولید گندم در کشور مناسب است و نیازی به واردات نداریم و در تولید این محصول به خودکفایی رسیدیم.

قنبری با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت گندم در استان‌های جنوبی آغاز شده است، گفت: 13 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم باید تامین اعتبار شود که بخشی دولت در بودجه و قسمتی دیگر از بانک‌ها تامین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: میزان مصرف سالانه برنج در کشور سه میلیون تن است که دو میلیون تن در کشور تولید و مابقی را وارد می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، افزود: در حال حاضر شش میلیون تن گندم ذخیره داریم و در مواد غذایی و کالاهای اساسی همچون شکر، روغن نیز کمبودی وجود ندارد.

قنبری گفت: امسال 12 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: امسال بخش کشاورزی پیشتاز موضوع‌های اقتصادی در کشور است و توانسته در اقتصاد مقاومتی حرکت‌های مناسبی انجام دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.