۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 375524

معاون وزیر نیرو از واگذاری ساخت سه نیروگاه با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات به شرکت‌های کره‌ای خبر داد و گفت: این نیروگاه‌ها با استفاده از خط اعتباری و فاینانس کره جنوبی ساخته می‌شوند.

سه نیروگاه در دست کره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، هوشنگ فلاحتیان امروز در جمع خبرنگاران در تشریح مهمترین محورهای امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با شرکت کپکو کره جنوبی در صنایع برق و انرژی ایران، گفت: هوشمندسازی شبکه برق با استفاده از نسل جدید کنتورهای هوشمند، کاهش تلفات، بهینه‌سازی تاسیسات فرسوده برق تهران، افزایش راندمان نیروگاه‌ها و ارتقای سطح ولتاژ شبکه برق از مهمترین مفاد امضای تفاهمنامه با شرکت کره‌ای است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه تاکنون ساخت شبکه‌های انتقال برق با ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت در ایران انجام شده است، تصریح کرد: یکی دیگر از محورهای توافق با شرکت کپکو کره جنوبی، آغاز مطالعات به منظور احداث خطوط انتقال برق با ظرفیت بیش از ۷۰۰ کیلوولت است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با امضای این تفاهمنامه در سال ۲۰۱۶ میلادی، اجرای پایلوت و آزمایشی چندین پروژه افزایش راندمان و کاهش تلفات برق و انرژی به کپکو واگذار خواهد شد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۷ میلادی با تجزیه و تحلیل اجرای پروژه‌های پایلوت، طرح‌های بزرگ دیگر برقی به این شرکت آسیایی واگذار شود.

وی همچنین با یادآوری اینکه هم‌اکنون حدود ۳۳ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد، بیان کرد: یکی دیگر از محورهای همکاری با این شرکت کره جنوبی، تبدیل کنتورهای معمولی فعلی برق به کنتورهای هوشمند است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه براساس اولویت مشترکان پرمصرف، طرح جایگزینی کنتورهای هوشمند با کنتورهای معمولی برق اجرایی خواهد شد، یادآور شد: از حدود یک سال گذشته تاکنون مذاکرات با شرکت‌های مختلف کره جنوبی به منظور توسعه همکاری‌های مشترک در صنایع برق و انرژی آغاز شده است.

فلاحتیان در پاسخ به پرسش مهر درباره واگذاری پروژه‌های ساخت نیروگاه‌های جدید برق به شرکت‌های کره جنوبی، توضیح داد: تاکنون توافقی با سه شرکت بزرگ کره جنوبی شامل هیوندایی و دالیم به منظور ساخت سه نیروگاه برق انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در صورت توافق نهایی، احداث ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید برق به شرکت‌های کره جنوبی واگذار شود، گفت: در مجموع برآورد می‌شود نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار قرارداد جدید برقی با محوریت احداث نیروگاه، کاهش تلفات و افزایش راندمان شبکه تولید، انتقال و توزیع برق بین ایران و کره جنوبی امضا شود.

معاون وزیر نیرو همچنین از توافق با کره‌ای‌ها به منظور بازگشایی خطوط اعتباری و تأمین منابع مالی طرح‌های برقی ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تعویض کنتورهای معمولی با کنتورهای هوشمند برق، در یک بازه زمانی ۸ تا ۱۰ ساله، سازندگان و کنتورسازان ایران و کره جنوبی همکاری مشترکی را آغاز خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.