نایب‌ رئیس مجلس گفت: مبالغ هزینه‌های پرداخت شده به نمایندگان بابت دفاتر نمایندگی در فیش‌های حقوقی موجود است.

توضیحات درباره پرداختی‌های میلیونی به نمایندگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزای تسنیم، محمدرضا باهنر نایب‌ رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که اداره بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، پس از نطق میان‌دستور مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران که در آن به هزینه‌ها و درآمدهای دوران نمایندگی 12 ساله خود در مجلس اشاره کرده بود، اظهار داشت: مبالغ هزینه‌های پرداخت شده به نمایندگان بابت دفاتر نمایندگی در فیش‌های حقوقی موجود است که از 3 میلیون تا 5 میلیون به آنها داده شده است.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان 4 تا 5 دفتر در حوزه انتخابیه داشتند و حتی کارمند، ساختمان و هزینه‌های خدمات عمومی اعم از آب، برق، تلفن ثابت و تلفن همراه شان از این محل پرداخت می‌شد. حالا اگر نماینده‌ای این مبالغ را هزینه نکرده و 300 – 400 میلیون تومان طی 4 سال جمع کرده، شنوندگان مطلع باشند که بسیاری از نمایندگان بابت هزینه‌های‌شان هنوز بدهکار هستند.

نایب رئیس مجلس در پایان تاکید کرد: گونه برداشت نشود که نمایندگان طی 4 سال 400 – 500 میلیون تومان ماهی 5 – 6 میلیون تومان دریافت کرده‌اند؛ این مبالغ جزو درآمدهای شخصی‌شان بوده است. آقای کوچک‌زاده هم گفت این مبالغ را هزینه نکرده و در صندوق قرض‌الحسنه نگهداری کرده است که خداوند به ایشان عوض دهد.

به گزارش تسنیم، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود گفته بود: به اطلاع ملت شریف ایران می‌رساند طی 12 سال نمایندگی تلاش کردم غیر از حقوق ثابت دریافتی از دانشگاه از امکان دیگری برای اداره زندگی‌ام استفاده نکرده و هیچ نوع فعالیت اقتصادی نداشته ام و جمع دریافتی‌هایم از ناحیه حق‌التدریسی دانشگاه و حق ماموریت‌های خارج از کشور و جوایز اهدایی و هزینه‌های نمایندگی بیش از یک میلیارد و 210 میلیون تومان است.

وی همچنین گفته بود: این مبلغ را به همراه 120 میلیون تومان از ناحیه جایزه‌ها و ماموریت‌های خارج از کشور که بیشتر از انگشتان یک دست نبود، از همان زمان وصول در دو صندوق قرض‌الحسنه یکی در دانشگاه تربیت مدرس و دیگری در بیرون از دانشگاه در بنیاد خدمات اسلامی برای پرداخت به مردم قرار دادم و اداره کنندگان این وجه کتبا و شفاها می‌دانند که در غیاب بنده اداره و مدیریت این وجوه با ولی امر خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، مبالغ دریافتی از مجلس شورای اسلامی تحت عنوان هزینه‌های نمایندگی را بیش از یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کل هزینه‌های نمایندگی طی 12 سال نمایندگی اندکی بیش از یک میلیارد تومان است که هر سال خمس آن را پرداخت کردم در حد توانایی شناسایی ایثارگران و خدمت‌گزاران انقلاب و اسلام به صورت قرض‌الحسنه در اختیار آنان قرار دادم که اسناد آن موجود است، بنده از این مبلغ هیچ استفاده شخصی نکردم.

کوچک‌زاده ادامه داد: چنانچه متولیان امر مقاومت اسلامی و مدافعان غیور و شریف حرم سرداران سپاه اسلام صلاح بدانند این مبلغ ناچیز را لایق بدانند، مایلم این مبلغ را تمام و کمال در اختیارشان بزارم تا صرف مقاومت اسلامی و خانواده‌ها و بازماندگان شهدای حرم شود. شاید خداوند متعال به فضل و کمالش این بنده حقیر را لایق مبارزه با مال دانسته و آن را قبول و مقدمه فراهم شدن توفیق جهاد با جان در عرصه مقاومت اسلامی قرار دهد. افتخار می‌کنم در دفاع از حرم به شهادت برسم. امام حسین(ع) 58 سال عمر کرد و بنده نیز 58 ساله‌ام، از دنیا چه می‌خواهم؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بسیجی IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    درود برتو