رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر مطالبه‌گری از دستگاه‌های عضو ستاد گفت: تا کنون تمام طرح‌ها و برنامه‌ها، مقدمه انجام عملیات مبارزه بوده است، اما امسال همچون شب عملیات است.

 امسال، شب عملیات مبارزه با قاچاق کالا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزای تسنیم، حبیب‌الله حقیقی امروز (سه‌شنبه) در همایش دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سراسر کشور با مرور و بررسی عملکرد ستاد در سال گذشته و اعلام کاهش حجم قاچاق نسبت به سال 93، از برنامه‌ریزی برای کاهش قابل ملاحظه قاچاق در سال 95 خبرداد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به گستردگی حجم قاچاق در کشور گفت: علیرغم تداوم مبارزه با قاچاق و کاهش میزان قاچاق در کشور، عدم تناسب و توازن مبارزه با این حجم گسترده قاچاق باعث شده است تا مسأله مبارزه به چشم نیاید.

حقیقی سال 95 را به عنوان سالی ویژه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری برنامه‌های مدون و متناسب با شرایط کنونی ارائه کرده است. تاکید و اولویت ستاد در این برنامه‌ها، مبارزه جدی با قاچاق سازمان یافته است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این مطلب که امسال، سال پاسخگویی و مطالبه‌گری از دستگاه‌های عضو ستاد است، بر لزوم جدیت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد و گفت: تا کنون تمام طرح‌ها و برنامه‌ها، مقدمه انجام عملیات مبارزه بوده است، اما امسال همچون شب عملیات است؛ بایستی با جمع‌بندی و ارزیابی عملکرد سالهای گذشته و بررسی تمام جوانب، ساز و کار اطمینان‌بخشی تعریف کرده و برای مبارزه عملیاتی و جدی اقدام کنیم. باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و همچنین با پشت سر گذاشتن موانع و مشکلات فرارو به پیروزی در این مبارزه اطمینان داشته باشیم.

وی در پایان در رابطه با ضرورت امر اطلاع رسانی گفت: با توجه به حساسیت های موجود در جامعه، اطلاع رسانی مطلوب از اقدامات انجام شده در توجیه افکار عمومی نقش مهمی دارد. در همین رابطه برنامه جامع اطلاع رسانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 95 تدوین و به دبیرخانه‌های استان‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.