رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران به بیان جزئیاتی از احداث نخستین کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی پرداخت و گفت: روزانه ۵۰ هزار تن نخاله‌ و پسماند ساختمانی و عمرانی در زمان رکود و ۱۰۰ هزار تن در زمان رونق ساخت و ساز تولید می‌شود.

جزئیاتی از احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزای تسنیم، اقبال شاکری به احداث نخستین کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی اشاره کرد و اظهار داشت: کلنگ احداث کارخانه تبدیل پسماندهای ساختمانی و عمرانی به محصولاتی مانند موزاییک و کف‌پوش به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به زمین زده شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار این پروژه پیش از این در زباله‌ سوز کهریزک سرمایه‌گذاری کرده بود، ادامه داد: این سرمایه‌گذاری به روش B.O.O انجام شده است یعنی سرمایه‌گذار با سرمایه خود طی سه سال پروژه‌ را راه‌اندازی و 9 سال از آن بهره‌برداری می‌کند،‌ در ادامه می‌تواند تجهیزات خود را به جای دیگری منتقل و یا قرارداد جدیدی با شهرداری منعقد کند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: با راه‌اندازی این کارخانه نخاله‌های ساختمانی برای شهر یک معضل محسوب می‌شوند به یک محصول قابل فروش در بازار تبدیل می‌شود علاوه بر این نه تنها سالانه چند میلیارد سود عاید شهرداری می‌شود بلکه سالانه بیش از 20 میلیارد تومان نصیب سرمایه‌گذار می‌شود و به این ترتیب ترس سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها از بین می‌رود.

وی افزود: روزانه 50 هزار تن نخاله‌ و پسماند ساختمانی و عمرانی در زمان رکود ساخت و ساز به مرکز علی‌آباد منتقل می‌شود و این رقم در زمان رونق ساخت و ساز به 100 هزار تن افزایش می‌یابد.

شاکری خاطرنشان کرد: باید سایر سرمایه‌گذاران را برای راه‌اندازی کارخانه‌های مشابه و سرمایه‌گذاری در این حوزه تشویق کرد. البته شهرداری تهران باید در این زمینه تسهیل‌گری و دولت نیز در تضمین‌هایی که سرمایه‌گذاران به آن نیاز دارند، شهرداری را یاری کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.