سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخواست کره جنوبی از ایران برای تسهیل روابط بین کره شمالی و کره جنوبی را می توان مثبت ارزیابی کرد، گفت: این موضوع نشان می دهد که دایره نفوذ ایران تا شرق آسیا هم گسترش یافته است.

درخواست کره جنوبی از ایران برای تسهیل روابط دو کره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، نوذر شفیعی فرمود : در خصوص اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی مبنی بر اینکه ایران می تواند تسهیل گر روابط بین کره شمالی و کره جنوبی باشد، اظهار داشت: مباحث میان کره شمالی و کره جنوبی پیچیده و از نوع جنگ سرد است.
نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آخرین مرحله جنگ سرد بین کره شمالی و کره جنوبی است، بیان کرد: این موضوع باید در سطح بین المللی حل شود و این موضوع به صورت دو طرفه و منطقه ای حل نمیشود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد مسائل میان دو کره مذاکرات 6 جانبه ای انجام شده است، متذکر شد: 6 کشور چین، روسیه، آمریکا، ژاپن، کره شمالی و کره جنوبی در این موضوع مذاکره می‌کنند.
شفیعی با بیان اینکه اگر پیشنهاد برای مشارکت ایران در این مذاکرات از طرف کره جنوبی باشد که پیشنهاد خوبی است و دایره نفوذ بین المللی ایران را تا شرق آسیا هم گسترش می دهد، گفت: اگر ایران پا در میانی کند کره شمالی هم برای این موضوع نظری انعطاف پذیر خواهد داشت.
وی با اشاره به تغییر رویکرد کشورهای مختلف نسبت به نقش جمهوری اسلامی ایران در مسائل بین الملل، افزود: چند سال گذشته ایران در یک انزوای سیاسی و بین المللی قرار داشت که یکی از بازتاب های مهم برجام بازتاب های مثبت سیاسی آن است که توانسته ایران را به عنوان یک کشور موثر معرفی کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل وجود مشکلات اقتصادی بیشتر توجهات به سمت موضوعات اقتصادی است، گفت: مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای کشور مهم هستند که به همدیگر متصل هستند.
شفیعی با بیان اینکه برجام فضای خوبی را برای فعالیت سیاسی ایران در سطح بین المللی و منطقه ای به وجود آورده است، اظهار داشت: اگر ایران در قضیه کره شمالی ورود پیدا کند، مشخص می شود که ایران در کنار مثلث ایران، چین و روسیه قرار می گیرد و حتی جایگاه ایران مهمتر از آن دو کشور خواهد بود.
وی افزود: چین و روسیه متاثر از گذشته نوعی موضع گیری در مورد کره شمالی دارند و کره شمالی هم در واقع در ذیل چتر آن ها اقداماتی را انجام می دهد ولی ایران با وجود اینکه با کره شمالی ارتباط نزدیکی دارد به دعوت کره جنوبی وارد این تعامل می شود که پیامدهای مثبتی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.