رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمهوری اسلامی ایران را جزیره‌ای امن در میان اقیانوس متلاطم تروریسم دانست که باید برای حفظ آن و تقویت امنیت کشور، برنامه‌ریزی کرد.

 ایران؛ جزیره‌ای امن در میان اقیانوس متلاطم تروریسم
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار اعضای جبهه تدبیر و توسعه و جمعی از منتخبان دوره دهم مجلس شورای اسلامی و فارغ‌التحصیلان معلول و مدیران آموزش و پرورش استثنایی کشور، با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، به زندگی سراسر رنج ایشان در زندان‌ها و محدودیت‌های شدید حکومت بنی‌عباس اشاره کرد و گفت: تحمل سختی‌های زندان‌های نمور بغداد، این امام مظلوم را در میان ائمه (ع) از این نظر برجسته کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه با اشاره به اتمام انتخابات مجلس و تبریک به منتخبان مردم، بر جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانونگذاری کشور تأکید کرد و افزود: یکی از مسائل مهم در کشور، وجود نهادها و شورا‌های فراوان است که گاهی قانونگذاری هم دارند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به آغاز تدوین سیاست‌های کلی قانونگذاری در مجمع تشخیص مصلحت نظام که خواسته مقام معظم رهبری است، گفت: با تدوین این سیاست‌ها، فضای روشنی برای قانونگذاری ایجاد می‌شود تا از موازی‌کاری‌ها که گاهی قوانین ناسخ همدیگر تصویب می‌شود، جلوگیری گردد.
وی با بیان اینکه «وظیفه مسئولان کشور در بخش‌های مختلف جامعه برای استمرار امنیت کشور در آینده مهم و خطیر است»، به اوضاع ناآرام منطقه و گسترش گروه‌های تروریستی و تکثیر قارچ گونه آنها اشاره کرد و افزود: یکی از نهادهای مهم کشور، مجلس شورای اسلامی است که باید با اطلاع کامل از اوضاع منطقه و آشنایی با زوایای پیدا و پنهان کشور و قانون اساسی، با کلیت نظام و قوا و نهادهای مختلف هماهنگ باشد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اهداف خلق گروه‌های تروریستی را برای دنیای اسلام خطرناک توصیف کرد و گفت: البته آتشی را که استعمارگران در کشورهای اسلامی روشن کرده‌اند، دامان آنان را گرفته است و با توجه به سربازگیری‌های تروریست‌ها از کشورهای مختلف، بعید نیست در آینده گسترش بیشتری یابند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از آخرین تحولات منطقه، افزود: ایران جزیره‌ای امن در میان اقیانوس متلاطم تروریسم است و باید برای حفظ این حالت و تقویت امنیت کشور، برنامه‌ریزی کرد.
وی با اشاره به سوابق تقریباً 10 ساله خود در مجلس شورای اسلامی، گفت: علاوه بر ضرورت آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی و آیین‌نامه‌ها، آگاهی از اوضاع داخلی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی بهترین سرمایه برای اظهار نظر و تصمیم‌گیری نمایندگان مجلس است.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز خرسندی از رشد آگاهی مردم، گسترش تحصیلات عالی در اقصا نقاط کشور و وجود ابزار اطلاع‌رسانی در همه سطوح و قشرهای جامعه، صداقت، شجاعت، آگاهی و آشنایی با مسائل را از ضرورت‌های ویژگی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: با توجه به وجود تریبون باز کشور در مجلس و علاقه مردم به مجموعه مباحث مجلس، موضع‌گیری‌های اصولی و منطقی، علاوه بر افزایش اعتبار مجلس، باعث تقویت اعتماد مردم به مسئولان می‌شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه «متأسفانه بعضی از رسانه‌ها و تریبون‌ها، حتی در ابعاد ملی، به دلایل و اغراض سیاسی و جناحی، سعی در وارونه جلوه دادن مسائل و کتمان بعضی از حقایق دارند»، گفت: در زمانه‌ای که به خاطر گسترش اطلاع‌رسانی، مردم از همه مسائل در کمترین زمان ممکن خبر دارند، باید به گونه‌ای عمل کنیم که ملت ایران به عنوان وفادارترین مردم، از نمایندگان و مسئولان راضی باشند.
وی با تأکید بر اینکه «جوانان ایران که امتحان خود را در دوره‌های مختلف با سربلندی پس داده‌اند»، افزود: تلاش برای ایجاد اشتغال و رونق تولید، علاوه بر تأثیرات ملی، در میان نسل جوان و خانواده‌های آنان مؤثر است و نباید درباره مسائلی که مردم در زندگی خویش لمس می‌کنند، آمارهای غیرواقعی داد.
آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به انتخابات 7 اسفند 1394 و 10 اردیبهشت امسال و نتایج آن، بر اهمیت اعتدال از دید مردم تأکید کرد و گفت: مردم با انتخاب خود در میان انواع سلیقه‌ها و مواضع سیاسی به روشنی اعلام کرده‌اند که چه می‌خواهند و باید در راستای خواسته‌های مردم برنامه‌ریزی و فعالیت کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخاب 18 زن در مجلس شورای اسلامی را نشانه‌ای از ارتقای جایگاه زنان در انقلاب دانست و افزود: زنان ایران پس از انقلاب اسلامی، ثابت کرده‌اند که ظرفیت و زمینه پذیرش مسئولیت‌های ملی بیشتری را دارند.
آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر مردمی بودن نظام اسلامی در همه مقاطع تاریخی، به‌خصوص در شرایط کنونی، گفت: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که در‌های آگاهی به روی همگان باز است و مواضع و اظهارنظرها باید براساس عقل و منطق باشد، تا مقبولیت عام یابد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به افراط و تفریط‌هایی که بعضی از گروه‌های سیاسی در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی داشته‌اند، افزود: همیشه مردم به احزاب و گروه‌هایی که از مسیر اعتدال خارج شده‌اند، با فریاد خاموش رأی در انتخابات یادآوری کرده و تذکر داده‌اند که باید از افراط و تفریط و شعارهای مردم‌فریب دوری کرد.
وی در ادامه سخنان خود با برشمردن ویژگی‌های جغرافیایی، تاریخی، دینی، طبیعی و تمدن و فرهنگ ایران اسلامی، گفت: با در نظر گرفتن همه‌ ویژگی‌ها، کشور ایران امن‌ترین، مطمئن‌ترین و قابل اعتمادترین کشور دنیا برای سرمایه‌گذاری‌ است و جغرافیای آن به گونه‌ای است که چهارراه ارتباطی شرق، غرب، جنوب و شمال جهان شده است.
وی با بیان اینکه «ساختار نظام اسلامی براساس تعالیم اهل بیت(ع) چیده شده است»، تأکید کرد: باید از این انقلاب که مردمی‌ترین نظام و اسلامی‌ترین ساختار در تاریخ پس از صدر اسلام است، حفاظت کنیم و نباید عملکرد منفی بعضی‌ها و برخی مقاطع را، به ساختار و اسلام ربط دهیم که البته مردم کسانی را که عملکرد نا هنجار و منفی داشته باشند، در انتخابات کنار می‌زنند.
آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی، در بخش پایانی سخنان خود، گفت: من تا زنده‌ام در خدمت جامعه خواهم بود، چون دلم برای این کشور، نظام، مردم و جوانان می‌سوزد، چون می‌دانم در ایران علاوه بر منابع غنی مادی، انسان‌های فرهیخته‌ فراوانی داریم که خدمت به آنان، برای هر مسئولی افتخار خواهد بود.
در آغاز این دیدار رحمان مخاطب، دبیر کل جبهه تدبیر و توسعه؛ احمد انارکی، منتخب مردم از حوزه انتخابیه انار و رفسنجان؛ زهرا ساعی، منتخب تبریز، آذرشهر و اسکو؛ احمدعلی کی‌خواه، نماینده و منتخب مردم در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و مهین زورقی، معلم 30 ساله دانش‌آموزان مجتمع نابینایان نرجس، ضمن ارائه گزارشی از حوزه‌های فعالیت‌های خود، به بیان دیدگاه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی کشور به‌ویژه پس از انتخابات اخیر پرداختند.
همچنین در این مراسم گزارشی از وضع روشندلان و مناسبت‌های فرهنگی و آموزشی آنان ارائه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.