رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس : رویکرد اخیر آمریکا در مشروط کردن حل مسائل مرتبط با اجرای برجام به افزایش مشارکت ایران، گروکشی است.

 گروکشی برجامی؛ بازی جدید آمریکا برای تغییر راهبرد ایران 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، وحید احمدی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره مشروط کردن حل مسائل مرتبط با اجرای برجام از سوی آمریکا به افزایش مشارکت ایران در حل موضوعات منطقه ای، گفت: اجرای برجام به هیچ وجه ربطی به مسائل دیگر و موضعات خارج از توافق هسته ای ندارد و آمریکا باید بر اساس متن توافق به تعهداتش عمل کند.
 
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متأسفانه آمریکایی ها بعد عمل کردن ایران به تعهداتش در برجام، در شرایط کنونی بازی جدیدی را به راه انداخته اند و اجرای برجام را مشروط به تغییر سیاست های جمهوری اسلامی در مسائل مختلف کرده اند، که این مسئله یک اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه ای است.
 
وی با اشاره به سوابق بدعهدی آمریکا در مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی، افزود: آمریکا بارها نشان داده که نسبت به تعهداتش بی مسئول است و تعهدات خود را به خوبی عمل نمی کند و امروز نیز در اجرای توافق این گونه عمل کرده است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه ایران به هیچ وجه اقدامات آمریکا و عدم پایبندی این کشور به توافق هسته ای را نمی پذیرد، ادامه داد: به طور حتم رویکرد اخیر آمریکا در مشروط کردن حل مسائل مرتبط با اجرای برجام به افزایش مشارکت ایران، مغایر با توافق هسته ای است.
 
احمدی افزود: به طور حتم اگر جمهوری اسلامی در برابر زیاده خواهی های آمریکا یک قدم به عقب بردارد، قطعا آن ها با توجه روحیه استکباریشان، ده قدم برای تشدید فشار بر ایران بر میدارند، از این رو مقامات کشورمان باید به طور دقیق و مشخص پاسخ اقدامات زیاده خواهانه آمریکایی ها را بدهند.
 
مقام ارشد سابق آمریکایی در یادداشتی نوشته دولت آمریکا باید برای انجام اقدامات لازم جهت حل مشکلات اجرای برجام و ملموس شدن آثار رفع تحریم‌ها برای ایران شرط تعیین کند.
 
* کلاهبرداری سیاسی زیر چتر منوط کردن برجام به همکاری ایران با آمریکا
حسین سبحانی نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: موکول کردن حل مسائل مرتبط با اجرای برجام از سوی آمریکا به افزایش همکاری ایران یک اقدام خصمانه و نوعی کلاهبرداری سیاسی است، از این رو ایالات متحده باید در عمل به وعده ها و تعهداتش پایبند باشد.
 
وی نیز در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره مشروط کردن حل مسائل مرتبط با اجرای برجام از سوی آمریکا به افزایش مشارکت ایران در حل موضوعات منطقه ای، گفت: قطعا این اظهارات هیچ پایه و اساسی ندارد و اظهارات مقامات آمریکایی بر خلاف مفاد و متن توافق هسته ای است، زیرا بر اساس این توافق، وصل کردن موضوعات دیگر به برجام یک امر خلاف تلقی می شود.
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده و هم اکنون نوبت آمریکا است که به تمام تعهدات بر روی زمین مانده اش عمل کند، متأسفانه آمریکا از زمان اجرای برجام تاکنون به تعهداتش پیابند نبوده است.
 
وی با انتقاد از رویکرد متناقض آمریکا در مسائل بین المللی و منطقه ای، تصریح کرد: ایالات متحده از هر طریق و وسیله ای به دنبال تحقق اهدافش است و در این راه می خواهد از برجام به عنوان ابزار تسهیل مسیر خود استفاده کند.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: موکول کردن حل مسائل مرتبط با اجرای برجام از سوی آمریکا به افزایش همکاری ایران یک اقدام خصمانه و نوعی کلاهبرداری سیاسی است، از این رو  ایالات متحده باید در عمل به وعده ها و تعهداتش پایبند باشد.
 
سبحانی نیا تصریح کرد: قطعا ایران زیر بار فشار و دسایس آمریکا نمی رود و برجام نمی تواند به وسیله ای برای پیشبرد اهداف آمریکا در مسائل مختلف از جمله موضوعات منطقه ای تبدیل شود.
 
مقام ارشد سابق آمریکایی در یادداشتی نوشته دولت آمریکا باید برای انجام اقدامات لازم جهت حل مشکلات اجرای برجام و ملموس شدن آثار رفع تحریم‌ها برای ایران شرط تعیین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.