اجراي تدابير تازه امنيتي در فرودگاه بروكسل پس از بازگشايي آن، موجب صف هاي طولاني و جاماندن مسافران از پروازها و نارضايتي آنان، شده است.

مشكلات ناشي از برقراري تدابير جديد امنيتي در فرودگاه بروكسل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، با بازگشايي بخشي از تالار خروج ساختمان اصلي مهم ترين فرودگاه بلژيك در روز دوشنبه، ظرفيت آن از 20 درصد در هنگام ازسرگيري فعاليت اوليه در يك ماه پيش به 80 درصد افزايش يافته است.
در حملات تروريستي 22مارس 2016 (3 فروردين 95) در اين فرودگاه، دستكم 16 تن جان خود را از دست دادند.
اما مسافران چنين گلايه مي كنند كه بازرسي هاي ماموران امنيتي در دروازه ورودي ساختمان فرودگاه، نه تنها موجب ايجاد صف هاي طولاني و تاخيرهاي چند ساعته، شده بلكه به علت تجمع شمار زيادي از مسافران و مردم در مقابل اين ساختمان، خطر امنيتي تازه اي به وجود آمده است.
ايو لترم نخست وزير پيشين بلژيك يكي از اين مسافران سرگردان كه پس از ايستادن در صف انتظار براي بازرسي امنيتي به مدت 2 ساعت و 40 دقيقه، بالاخره از پرواز به مقصد بوداپست جاماند، گفت: شخصا درآينده درباره استفاده از فرودگاه بروكسل تجديد نظر خواهم كرد و ظاهرا اكنون فرودگاه پاريس بهتر است.
با توجه به دسترسي آسان و سريع از بروكسل با قطار به فرودگاه هاي پاريس، آمستردام و دوسلدورف، چنين هرج و مرجي در مركز فرودگاهي بلژيك مي تواند تاثيرهاي منفي اقتصادي عمده اي داشته باشد.
مارك دشيمائكر مدير فرودگاه بروكسل، اتحاديه هاي پليس را مسئول اين اوضاع آشفته دانست كه تصميم گرفته اند همه مسافران و اثاثيه و بار آنها را در دروازه ورودي فرودگاه، بازرسي كنند.
اين در حاليست كه اتحاديه پليس بلژيك، كمبود كاركنان شركت هاي خصوصي امنيتي را كه بازرسي هاي اوليه را به عهده دارند، در اين اوضاع مقصر دانسته است.
سخنگوي اتحاديه پليس بلژيك گفت: هر چند ما آماده شنيدن پيشنهادها براي بهبود بازرسي ها هستيم، اما مسلم است كه وضع امنيتي اين فرودگاه بايد بهتر از پيش از 22 مارس باشد.
وزارت كشور بلژيك، مسئول نهايي امنيت اين كشور نيز اعلان كرد: روز سه شنبه درباره اين موضوع مذاكره و براي بهبود اين روش، تلاش خواهد كرد.
شمار مسافران بروكسل ايرلاينز كه بخشي از سهام آن به لوفت هانزا تعلق دارد، در ماه آوريل به علت كاهش ظرفيت فرودگاه بروكسل به ميزان 20 درصد كاهش يافت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.