مديرعامل شركت توزيع برق استان يزد گفت: سال گذشته ۸۰ ميليارد ريال در طرح هاي برق رساني شهرستان بافق سرمايه گذاري شد.

سرمايه گذاري ۸۰ ميليارد ريالي در طرح هاي برق رساني بافق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مديرعامل شركت توزيع برق استان يزد گفت: سال گذشته 80 ميليارد ريال در طرح هاي برق رساني شهرستان بافق سرمايه گذاري شد.

محمدرضا صحتي روز سه شنبه در حاشيه آيين معارفه رئيس برق شهرستان بافق در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين سرمايه گذاري براي احداث و راه اندازي پست 400 به 230 كيلو ولت نخلستان بافق شده است كه اسفند ماه 94 به بهره برداري رسيد.
وي خاطر نشان كرد: با افتتاح اين پست شبكه 400 كيلو ولت خراسان به مركز و جنوب شرق كشور متصل شده است.
اين مسئول با بيان اينكه يزد امروز به پنج راه تبادل انرژي در كشور تبديل شده است ، خاطرنشان كرد: اين استان از طريق خطوط 400 كيلو ولت با استان هاي خراسان، كرمان، هرمزگان و اصفهان ارتباط دارد.
صحتي با اشاره به راه اندازي اين پست برق اضافه كرد: وضعيت بستر توسعه شهرستان بافق نيز در زمينه برق بيش از پيش فراهم شده است.
وي همچنين به شرايط و جايگاه برق شهرستان بافق اشاره و تصريح كرد: اين شهرستان در زمينه خاموشي نداشتن و جذب بودجه و اعتبارت برق در استان يزد رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
صحتي ادامه داد: افزون بر بر كسب اين جايگاه، شهرستان بافق رتبه ششم را نيز از نظر وصول مطالبات برق داراست.
اين مسئول با بيان اينكه استان يزد دو سوم مصرف سرانه برق خانگي در كشور را دارد ياد آور شد: متوسط سرانه برق مصرفي خانگي در شهرستان بافق كم است و از سال هاي قبل تعرفه گرمسيري از اول خرداد تا نيمه هاي شهريور ماه در اين شهرستان اجرا و اعمال مي شود.
مديرعامل شركت توزيع برق استان يزد خاطرنشان كرد: در شهرستان بافق 23 هزار اشتراك برق به طول شبكه 20 كيلو ولت و 632 كيلومتر شبكه فشار ضعيف با پيك بار 27 مگابايت وجود دارد.
در پايان اين جلسه از زحمات رئيس سابق اداره برق بافق قدرداني و محمدرضا عسكري فر به عنوان رئيس جديد اين اداره معرفي شد.
تمام روستاهاي بالاي پنج خانوار شهرستان بافق از تعمت برق يرخوردارند.
بافق با 40 هزار نفر جمعيت در فاصله 110 كيلو متري مركز استان يزد قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.