به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ حمید رضا طبی مسرور، نایب رئیس شورای شهر همدان از عدم برخورد قاطع با دکلهای بدون مجوز در همدان انتقاد کرد و گفت: ۸۰ درصد دکلهای BTS همدان غیرمجاز استقرار یافته است.

بیش از ۸۰ درصد دکلهای BTS همدان بدون مجوز نصب شده‌اند

وی که در صحن علنی شورای شهر همدان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد سخن می گفت افزود: خطرات دکلهای مخابراتی یا BTS در شورای شهر همدان بررسی شده و بیشتر اعضای شورای شهر به وجود آنها مخالفت کردند.
طبی مسرور، با اشاره به اینکه فاصله امن دکلهای مخابراتی تا فضای سکونتی چند متر خواهد بود، افزود: 80 درصد دکلهای مخابراتی موردنیاز اپراتورهای تلفن همراه نصب شده‌اند و مابقی نیز تعداد اندکی است که شرکتهای مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه آنها نصب می‌کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری همدان چه تضمینی برای جمع‌آوری دکلهای مخابراتی غیرمجاز دارد، تصریح کرد: یکی از دکلهای مخابراتی شهر همدان را نمی‌توان جمع‌آوری کرد چراکه توان لازم در این زمینه وجود ندارد.
وی با اعلام اینکه مجوز 80 درصد دکلهای مخابراتی در شهر همدان به اتمام رسیده و امروز بدون محوز در حال فعالیت هستند، گفت: انتظار می‌رود ضابطه‌ای که شهرداری همدان برای این موضوع تدوین کرده است جنبه اجرایی داشته باشد تا بتوان این وضعیت نامناسب را ساماندهی کرد.
کامران گردان، رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان نیز در این جلسه بیان کرد: دستورالعملی از سوی شهرداری برای ضابطه‌مند کردن استقرار دکلهای مخابراتی تدوین شده که برای اجرا باید به تصویب شورای شهر همدان برسد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری همدان باید این طرح را اجرایی کند، تصریح کرد: رعایت الزامات شهری، رعایت حریم تشعشعات ایمنی و احترام به حقوق شهروندی از مهمترین اولویتها برای اجرای ضوابط مربوط به استقرار دکلهای مخابراتی است که قانونی کردن وضعیت این دکلها را به دنبال دارد.
عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استفاده از موبایل به ضرورت زندگی تبدیل شده است، تصریح کرد: براساس این ضرورت باید زیرساختها برای مردم فراهم شود و جمع‌آوری دکلهای مخابراتی راهکار مناسبی در شرایط فعلی نیست بلکه باید آنها را ساماندهی کرد.
علی رحیمی فر با بیان اینکه استفاده از سیستمهای ماهواره‌ای بسیار پرهزینه بوده و فشار بالایی بر مردم وارد می‌کند، گفت: امروز وجود دکلهای BTS برای شهر همدان ضروری است و باید ضوابطی در راستای ساماندهی آن تدوین شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.