همدان/قدس آنلاین/محمود شهرام فرد: سردار سرتیپ پاسدار علیرضا شمسی‌پور، بازنشسته سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان بعد از سالها مجاهدت و ایثار در میدان های نبرد در دوران دفاع مقدس وبعد از چند دور حضور در دفاع از حرم حضرت زینب(س) ؛ در تفحص پیکر مطهر شهداء عملیات والفجر ۴ در ارتفاعات منطقه کانی مانگا (پنجوین عراق)، وبر اثر اصابت با میدان مین به درجه رفیع شهادت نائل و به یاران شهیدش پیوست.  

سردار شهید علیرضا شمسی پور به یاران شهیدش پیوست

این شهید گرانقدر که یکی از اعضای باسابقه تیم تفحص پیکر مطهر شهدا بود از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مسئول بسیج ورزشکاران همدان، صبح روز 13 اردیبهشت ماه 95 طی عملیات جستجوی شهدا بر اثر انفجار مین به شهادت رسید.
سردار شهید علیرضا شمسی‌پور متولد 1345 در استان همدان بود وی همچنین رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان و رئیس تربیت بدنی سپاه این استان نیز بود که حالا  پنجاه و دومین شهید تفحص نام گرفتهاست. 
لازم به ذکر است در این حادثه 2 نفر دیگر از پرسنل کمیته جستجوی مفقودین نیز مجروح شدند.
از این شهید والامقام دو فرزند دختر و پسر به‌یادگار مانده است.
عصر روز سه شنبه ، مراسم استقبال از پیکر این شهید معزز با حضور مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان  در میدان عاشورا این شهر برگزار شد وسپس پیکر مطهر این شهید در میان خیل عظیم عاشقان شهادت در محل استادیوم شهدای قدس همدان ، همچون نگین انگشتری در میان گرفته شد و بعد از مراسم سوگواری و دور افتخار، مراسم وداع با شهید علیرضا شمسی‌پور در حسینه امام(ره) همزمان با نماز مغرب و عشا و با سخنرانی سردار مهدی فرجی فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد.
مراسم تشییع و خاکسپاری نیز ساعت 9 و نیم روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه از میدان امام(ره) آغاز و و پس از بدرقه تا میدان شهدا، پیکر مطهر این مدافع حرم آل الله در گلزار شهدای همدان در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.
لازم به ذکر است مراسم بزرگداشت این شهید بزرگوار روز چهارشنبه از ساعت 16 الی 18 بعدازظهر در حسینیه امام(ره) با حضور اقشار مختلف مردم  برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاج مرتضی مداح همدانی ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    یادش بخیر.من بچه محلش بودم وگردان غواصی فرمانده ام بود.بیشترغریبه پسندبود